یک‌شنبه 15 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسعود پزشکیان در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل باز هم بر راهبرد وفاق ملی تاکید کرد. او گفت: «مردم ایران در انتخاب من به شعار محوری وفاق ملی رای دادند که این شعار منطبق با دستور خداوند در قرآن کریم است.» وفاق ملی شاید پرتکرارترین واژه ای باشد که این روزها از سوی رئیس جمهور مطرح می‌شود. در کنار آن، آقای پزشکیان به وفور درباره ناترازی های اقتصادی سخن می گوید و به همین دلیل اقتصاددانان...

منابع خبری روز گذشته از حملات سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت با هدف ترور سیدحسن‌نصرالله و همچنین هاشم صفی‌الدین خبر دادند. با این‌حال منابع امنیتی مقاومت به تسنیم گفتند که دبیرکل و رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در سلامت کامل هستند.

اکونومیست سرمقاله جهانی این هفته خود را به بحران اوکراین و روند نامطلوب پیشرفت جنگ اختصاص داده است. تحلیلگران این نشریه معتقد هستند که اگر قرار است اوکراین و حامیان غربی آن پیروز شوند، ابتدا باید بپذیرند که اکنون در مسیر باخت قرار دارند. در دو سال گذشته، روسیه و اوکراین درگیر یک جنگ فرسایشی پرهزینه بوده‌اند. این شرایط غیرقابل تداوم است. ولودیمیر زلنسکی در سفر اخیر خود به آمریکا «طرح...

قطر به میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک در سال 2032 ابراز علاقه کرد که نشان‌دهنده برنامه‌های آینده برای تعامل با بازیگران ورزشی غیردولتی است. بنابراین، قطر در آینده حداقل در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به استفاده از قدرت عاریه‌ای ادامه می‌دهد و همچنان از ثروت مازاد خود برای حمایت از بازیگران غیردولتی سود می‌برد.

دیمیتری مدودف، دست راست رئیس‌جمهوری روسیه و معاون رئیس شورای امنیت ملی در تلگرام نوشت: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه رویکردها را درباره استفاده از سلاح هستهای اصلاح کرده است.» وی نوشت: «پرتاب گسترده و عبور از مرز ما با تسلیحات هوافضای دشمن از جمله هواپیما، موشک و پهپاد تحت شرایط خاصی می‌تواند مبنایی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای شود.» همزمان آژانسهای اطلاعاتی آمریکا نیز دراین...

بازار اجار‌ه‌نشینی در پایتخت آرژانتین، به فاصله کوتاهی از فرمان لغو یک قانون پرحاشیه توسط رئیس‌جمهور جدید، از تله «اجاره‌بهای دولتی» خارج شد. قانون «تعیین اجاره‌بها» در این کشور سه سال به اجرا درآمد؛ اما «ضدمستاجر عمل کرد» چون هزینه اجاره‌نشینی با قهر موجرها از بازار، 27برابر شد و بدترین دوره برای بازار اجاره رقم خورد. بازار اجاره مسکن بوینوس‌آیرس در ماه‌های اخیر از آن قانون مشکل‌دار...

مسعود پزشکیان در پیامی حملات امروز اسرائیل به منطقه ضاحیه در بیروت را محکوم کرده و آن را یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل پنهان دانست.

فرمانده گروه مقاومت «سرایا عاشوراء» دقایقی بعد از حمله ناکام رژیم صهیونیستی به دبیرکل حزب الله لبنان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت در نامه سرگشاده خطاب به «سید حسن نصرالله» از او خواست که ضربت حیدری خود را بر سر رژیم صهیونیستی فرود بیاورد.

نخست‌وزیر اسرائیل به حمله تروریستی این رژیم به ضاحیه جنوبی بیروت واکنش نشان داد.

در پی سقوط مرموز راننده خودروی پراید در دره عمیق منطقه چیتگر، یک سناریوی جنایی مقابل تیم تخصصی ویژه قتل پایتخت، قرار گرفت.

حماس اعلام کرد سخنرانی امروز نتانیاهو در چارچوب تهدید آشکار علیه صلح و امنیت بین‌المللی انجام شد چرا که بر ادامه گسترش تجاوزات علیه ملت‌های منطقه و ادامه جنایات وحشیانه‌اش تاکید دارد

الجزیره در گزارشی اعلام کرد با وجود ادعای رژیم صهیونیستی در زمینه ترور دبیرکل حزب الله لبنان، هنوز نمی توان این خبر را تایید کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان حمله هوایی وحشیانه امروز رژیم صهیونیستی به چند ساختمان مسکونی در منطقه ضاحیه بیروت را به شدت محکوم کرد.

فقر یکی از مهم‌ترین مشکلات حال حاضر جوامع است و در سال‌های اخیر، نرخ افرادی که در فقر زندگی می‌کنند به‌طور پیوسته افزایش یافته است.

سقوط خودرو به داخل دره در جاده کرج - چالوس منجر به فوت راننده شد.