سه‌شنبه 17 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

محسن هرمزی در مورد آخرین وضعیت تردد تراموا در تهران گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تراموای چرخ لاستیکی همراه با بار اتوبوس های برقی تا پایان مهرماه جاری به تهران می‌رسد.

ترامپ در واکنش به این پرسش که آیا در صورت شکست برابر کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات پنجم نوامبر، دوباره نامزد ریاست جمهوری خواهد شد، گفت: خیر، نخواهم شد. این آخرین بار است. به هیچ عنوان نامزد نخواهم شد.

امروز قیمت طلا روند صعودی را تجربه کرده است و ارزش هر اونس به 2,629 (دو هزار و ششصد و بیست و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.26 درصدی داشته است.

عباس عبدی در یادداشتی در اعتماد نوشت؛ کسی سیگاری بود؛ هر چه گفتند سیگار نکش زیان‌بار است، گفت نکشیدنش تلخ است! بالاخره یک روز بر اثر مشکل ریه دچار سرفه‌های پیاپی و شدید شد. به طوری که زندگی را بر او تلخ کرد، تلخ‌تر از نکشیدن سیگار! پس آن را ترک کرد. حالا چرا ما به عنوان شهروند یا فعال سیاسی یا مسوول حکومتی نباید نسبت به نشانه‌های آشکار ناهنجاری بیرون از خود حساس باشیم؟

برندمداری خارجی به یک چالش اساسی در بازار پوشاک ایران تبدیل شده است. این وضعیت ناشی از عواملی از جمله کیفیت پایین برخی کالاهای ساخت داخل است. از سویی ضعف فرهنگ‌سازی، تبلیغات ضعیف و ناهماهنگی میان قیمت‌ها و قدرت خرید مردم موجب شده گاهی کالاهای قاچاق بیشتر مورد توجه قرار بگیرند به طوری که در جامعه این تصور شکل گرفته که محصولات ایرانی بی‌کیفیت‌تر از محصولات خارجی قاچاق هستند.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز (دوشنبه) در برخی نقاط استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و گیلان، بارندگی و رعد و برق پیش بینی می شود.

حسین شریعتمداری در یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: 1- «احمد خان ملک ساسانی»، از دیپلمات‌های عصر قاجار و پهلوی، صد سال قبل درباره فضای تربیتی در آغاز دوره رضا خان می نویسد: «خوب به خاطر دارم یک روز درس تاریخ داشتیم و گفت‌وگو از مستعمره های انگلیس بود که آیا خود اهالی، قادر به اداره ممالک خود هستند یا نه؟ ذکاء‌الملک گفت آقایان شما هیچ وقت سرداری (لباس مردانه بلند که در میان مردان مرسوم...

آژیرهای خطر بامداد امروز (دوشنبه) بار دیگر در مناطقی از جولان اشغالی به صدا درآمد.

پس از 9 سال از حادثه منا که منجر به شهادت صدها تن از زائران خانه خدا از جمله 464 زائر ایرانی در کشور عربستان شد، رئیس تالار تشریح پزشکی قانونی استان تهران ناگفته‌هایی را از اقدامات انجام شده برای شناسایی پیکر جانباختگان ارائه کرد.

منابع فلسطینی از هدف قرار گرفتن یک مدرسه در اردوگاه ناصیرات در مرکز غزه خبر دادند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی با اشاره به لزوم ایجاد یک نظم جهانی جدید، تاکید کرد: اروپا باید به خاطر برقراری و استمرار صلح و ثبات در این قاره در روابط جاری خود با روسیه تجدید نظر کند.

شرکت مرسدس بنز، چشم‌انداز خود را در جدیدترین ضربه به صنعت آلمان کاهش داد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای تهران طی شش ماهه اول سال جاری پنج روز هوای پاک، 122 روز در شرایط قابل قبول، 57 روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز در شرایط ناسالم بود.

حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز ایرانی روز گذشته از مجموعه جدید خود با عنوان «دستگاه‌های موسیقی ایرانی» رونمایی کرد. جدا از کیفیت محتوایی اثر، مبلغ بسیار بالای آن در همان ابتدا جلب توجه می‌کند.