سه‌شنبه 17 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

عبدالرضا داوری در پیامی در توئیتر نوشت: دکتر مسعود پزشکیان، با یک تیم 12 نفره تخصصی، که کم شمارترین تیم همراهان روسای جمهور ایران در تاریخ سفرهای خارجی است، برای شرکت در مجمع عمومی UN، عازم نیویورک شد.

دولت آمریکا درحالی به کابینه رژیم صهیونیستی نسبت به اتخاذ هرگونه تصمیم برای ورود به یک جنگ گسترده در جبهه لبنان هشدار داده است که ارتش این رژیم طرح‌های عملیاتی اضافی را در زمینه نبرد با حزب‌الله تصویب کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اعلام کرد که جلسه‌ای فوق‌العاده در کمیسیون اجتماعی برای بررسی علل حادثه معدن طبس برگزار خواهد شد و هیاتی به محل وقوع حادثه اعزام می‌شود.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت علی‌اصغر ورسه‌ای استاد و دانشمند گفت: مرحوم ورسه‌ای از چهره‌های فرهیخته و ستاره درخشان سپهر ریاضیات میهن‌مان بود.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری از ابزارهای بسیار مفید و کارآمد در دنیای مالی امروز هستند که به افراد کمک می‌کنند تا با سرمایه‌گذاری در مجموعه‌ای از دارایی‌ها مانند سهام، اوراق مشارکت و سایر ابزارهای مالی، ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

در حالی که حمایت‌های غرب از ماشین ترور اسرائیل ادامه دارد، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی حملاتی تازه به لبنان انجام داد.

از 17 مصدوم حادثه انفجار معدن طبس 7 نفر از بیمارستان ترخیص شده اند و 10 مصدوم دیگر در بیمارستان تحت درمان هستند.

گردو یکی محبوب‌ترین مغزها به شمار می‌آید، این میوه علاوه بر طعم خوشمزه دارای خواص فراوانی نیز است. محبوبیت گردو باعث شده تا تجارت آن جزء تجارت‌های سودآور محسوب شود. تمامی نکات گفته شده سبب می‌شوند تا باغداران و کشاورزان به کاشت و برداشت گردو از بهترین نهالستان ایران، رویال نهال علاقمند شوند.

درگیری ها در غزه منطقه را ویران کرده و فلسطینی ها را در آستانه قحطی قرار داده است. گوترش پیشتر اوضاع در غزه را «فاجعه انسانی» توصیف کرده بود.

سید جلال ملکی درباره جزئیات آتش سوزی در یک انبار پارچه گفت: ساعت 5:59 دقیقه صبح امروز یک مورد حادثه آتش سوزی در یک انبار کالا به آدرس خیابان شهید رجایی خیابان ستاره به سامانه 125 اعلام شد.

روز گذشته شاخص کل بورس تهران هزار و 893 واحد نسبت به روز چهارشنبه صعود کرد و به سطح 2 میلیون و 98 هزار و 898 واحد رسید.

مرکز ارتباطات، رسانه و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح با صدور پیامی درگذشت رضا سراج معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را تسلیت گفت.

امروز حداکثر دمای تهران به 34 درجه و فردا سه‌شنبه به 35 درجه می‌رسد. روند کاهش دمای پایتخت از روز چهارشنبه آغاز می‌شود و روز جمعه به 31 درجه می‌رسد.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر تزریق واکسن آنفلوانزا در گروه‌های پرخطر، گفت: در برخی گروه‌های پر خطر ابتلاء به آنفلوانزا می‌تواند موجب بستری فرد در بخش‌های ویژه و حتی فوت شود.

کیهان نوشت: یک روزنامه زنجیره‌ای، پزشکیان را به دیدار با ترامپ و هریس دعوت کرد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.