سه‌شنبه 17 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

براساس اعلام شرکت گاز استان اصفهان، گاز فردا سه‌شنبه در برخی از مناطق شهر اصفهان و درچه به علت تعمیرات، شبکه جریان گاز، قطع می‌شود.

با افزایش قیمت سهام و ارزش بازار شرکت Summit Therapeutics، ثروت مدیرعامل ایرانی آن، «مکی زنگنه»، به حدوداً 1.1 میلیارد دلار رسید.

چند سالی می‌شود مدیران رده بالای نظام سلامت درباره خالی ماندن ظرفیت برخی از رشته‌های آزمون دستیاری هشدار می‌دهند؛ رشته‌هایی مانند قلب، اورژانس، اطفال و بیهوشی که جزو رشته‌های کم درآمدتر تلقی شده و چهره‌های نظام سلامت به صراحت می‌گویند این کم‌درآمد بودن موجب‌شده جذابیت چنین رشته‌هایی برای ادامه تحصیل رزیدنت‌ها کاهش یابد.

طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، به صورت پیش ثبت‌نام انجام و پس از استعلام، پالایش و احراز شرایط متقاضی از سازمان ثبت احوال کشور امکان واریز وجه برای متقاضیان فعال می شود.

در پی جان باختن بیش از 30 تن در پی انفجار معدن زغال‌سنگ طبس در خراسان جنوبی، وزارت امور خارجه طالبان با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

هر اونس طلا، امروز به 2,629 (دو هزار و ششصد و بیست و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 0.26 درصدی داشته است.

در بیانیه‌ای که در تارنمای سفارت چین در تل‌آویو منتشر شده است، آمده است: پکن از شهروندان خود در اسرائیل (سرزمین های اشغالی) خواسته است که «هرچه سریع‌تر» این کشور را ترک کنند، چرا که تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان افزایش یافته است.

شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17 همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.

قیمت دلار محدوده مقاومت 59 هزار و 650 تا 59 هزار و 800 تومان را پیش روی خود دارد که در صورت تثبیت روزانه بالای این مرز، صعود محسوس قیمت اسکناس آمریکایی محتمل است.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار گفت: صدور مجوز از درگاه ملی مجوز‌ها به 5 میلیون و 389 هزار فقره رسیده است.

مسعود پزشکیان روز ملی عربستان را به دولت و ملت پادشاهی تبریک گفت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: از شمال قسمت شمالی مرز افغانستان کار انسداد مرز را آغاز کردیم و قرارگاه منسجمی در همان منطقه تشکیل شده است تا بر این کار نظارت کند. این اقدام به صورت اصولی در حال انجام و بخشی از آن توسط نیروی زمینی ارتش در حال پیشروی است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: در صورتی که کره شمالی با ادامه ارسال بالن‌های حامل زباله باعث ایجاد آسیب جدی به شهروندان کره جنوبی شود و از خط قرمزها عبور کند، اقدامات جدی و سختی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

بازار ارز در اولین روز پاییز شاهد نوسان محدود قیمت دلار در کانال 59 هزار تومان بود؛ روندی که در پی رکوردزنی قیمت اونس طلا در آخرین روزهای شهریور شکل گرفت و مسیر طلا و سکه را از دلار جدا کرد.

شادی مالکی اظهار کرد: بسامانه سپند توسط وزارت کشور از اردیبهشت ماه امسال به والدین دانش آموزان معرفی و مقرر شد صدور تایید صلاحیت سرویس‌های مدارس توسط این سامانه صورت گیرد.

امروز قیمت بیت کوین در بازار رشد داشته است و به 63,762 (شصت و سه هزار و هفتصد و شصت و دو) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش 1.22 درصدی داشته است.