یک‌شنبه 15 مهر 1403

دولت جدید باید به تعهدات دولت قبل پایبند باشد / باید منابع پایدار در بودجه سال آینده ایجاد شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دولت جدید باید به تعهدات دولت قبل پایبند باشد / باید منابع پایدار در بودجه سال آینده ایجاد شود

محمدرضا میر تاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایط سخت اقتصادی و کسری بودجه دولت را بدست گرفته است از این رو دولت قبلی مطالبات حقوق کارمندان و بازنشستگان را به سال اخر گذاشته بود فلذا دولت باید تماما به تعهدات دولت قبلی متعهد باشد. وی ادامه داد: انتظار داشتیم فرهنگیان پیام نویدبخشی از...

محمدرضا میر تاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایط سخت اقتصادی و کسری بودجه دولت را بدست گرفته است از این رو دولت قبلی مطالبات حقوق کارمندان و بازنشستگان را به سال اخر گذاشته بود فلذا دولت باید تماما به تعهدات دولت قبلی متعهد باشد.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم فرهنگیان پیام نویدبخشی از سوی دولت بشنوند، زیرا سه مساله در خصوص فرهنگیان مورد درخواست ماست که عبارت اند از اجرای رتبه بندی معلمان، اعمال افزایش فوق العاده ویژه و همچنین پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان 1399است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید منابع پایدار در بودجه از جمله قرارداد‌های تهاتر نفتی برای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی ایجاد شود.

میرتاج الدینی به برخی کمبود‌ها در حوزه نهاده‌های دامی و مواد اولیه تولید برخی کالا‌ها در کشور اشاره و تسهیل واردات کالا‌های اساسی را از دیگر اولویت‌های دولت جدید ارزیابی کرد و تصریح کرد: به طور مثال در حوزه تامین نهاده‌های دامی الان چالش داریم و اگر حل نشود، در مراحل بعدی با مشکل تامین پروتئین مردم مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به مهار تورم در دولت جدید، افزود: کسری تراز عملیاتی بودجه یکی از چالش‌های دولت جدید خواهد بود و لازم است دولت جدید با ایجاد منابع پایدار این موضوع را حل کند تا این موضوع به بازتولید تورم افسارگسیخته سال‌های اخیر منجر نشود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت و یکسان‌سازی نرخ ارز باید در اولویت اقدامات دولت جدید قرار گیرد و امیدواریم این موضوع در یکسال ابتدایی دولت به نتیجه برسد.