پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دولت سیزدهم در کنار ورزش قهرمانی به ورزش همگانی نگاه ویژه‌ای دارد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
دولت سیزدهم در کنار ورزش قهرمانی به ورزش همگانی نگاه ویژه‌ای دارد

اراک - وزیر ورزش و جوانان گفت: نگاه ویژه به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی موضوعی است که تداوم و گسترش آن در دولت سیزدهم مورد تاکید است.

اراک - وزیر ورزش و جوانان گفت: نگاه ویژه به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی موضوعی است که تداوم و گسترش آن در دولت سیزدهم مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید سجادی هزاوه صبح جمعه در همایش پیاده روی خانوادگی در اراک، اظهار کرد: در هفته ورزش و جوانان هفت هزار رویداد ورزشی تدارک شده که بخشی از سوی این وزارتخانه و شماری نیز با همراهی دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 11 ماه آینده رقابت‌های ورزشی آسیایی انجام می‌شود؛ این وزارتخانه در کنار مأموریت بسط ورزش‌های همگانی، توسعه و توجه به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را با قوت در دستور کار دارد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: نگاه ویژه به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی موضوعی است که تداوم و گسترش آن در دولت سیزدهم مورد تاکید است.

سعی داریم حقوق مادی و معنوی بانوان را برجسته‌تر کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کاظمی، معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در این مراسم عنوان کرد: بانوان استان مرکزی در رشته پایه دو میدانی و سایر رشته‌های ملی صاحب رتبه شده‌اند و در دولت سیزدهم سعی داریم حقوق مادی و معنوی بانوان را برجسته‌تر کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی در ادامه اظهار کرد: شمار سمن‌های این استان در 2 سال اخیر از 24 به 95 تشکل رسیده است که ظرفیت بالایی در تقویت این بخش وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس گفته وزیر ورزش و جوانان، استان مرکزی از نظر تأسیس و فعالیت کیفی سمن‌ها رتبه برتر را در کشور دارد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: چهار سال اخیر 15 سانتیمتر به سرانه ورزشی استان مرکزی افزوده شده و توسعه ورزش همگانی و افزایش سرانه ورزشی در دستور کار است.

استان مرکزی استعدادهای درخشانی در حوزه ورزشی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در پایان این مراسم گفت: استان مرکزی استعدادهای درخشانی در حوزه ورزشی دارد و می‌طلبد که با حمایت اصولی این ظرفیت‌ها بیشتر در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشند و توسعه ورزش استان بیش از پیش مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در این سفر وزیر ورزش و جوانان قول مساعد برای جبران برخی عقب افتادگی‌های حوزه ورزش و جوانان استان مرکزی را داده‌اند و امید می‌رود که با هم‌افزایی توان و تلاش مضاعف ارتقای سطح ورزش در این خطه رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این برنامه نشان افتخار اراک از سوی شهرداری و شورای اسلامی اراک به وزیر ورزش و جوانان اهدا شد. همچنین تقدیر از 2 چهره برتر استان مرکزی در کنکور سراسری از دیگر برنامه‌های این آئین بود.