چهارشنبه 18 مهر 1403

دومین "هنرواره حبیب" در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دومین "هنرواره حبیب" در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: امسال دومین "هنرواره حبیب" در چهار بخش داستان کوتاه، شعر، نواهای حماسی و پوستر در این استان برگزار می‌شود.

علی واحد روز چهارشنبه در آیین رونمایی از پوستر دومین هنرواره حبیب در موزه دفاع مقدس اردبیل افزود: این هنرواره در چهار بخش داستان کوتاه، شعر، نواهای حماسی و پوستر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این هنرواره به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و نام سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، اظهارداشت: انعکاس و انتقال میراث گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری این هنرواره است.

وی دفاع مقدس، ولایت‌مداری و تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع بین‌المللی اسلامی، دفاع مقدس و جنگ نرم و دفاع مقدس امتداد خط سرخ عاشورا را از جمله موضوعات این هنرواره و 40 سال تداوم پایداری و سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی سرباز جان بر کف اسلام و ولایت را از موضوعات دارای اولویت این هنرواره عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه به آثار برگزیده و منتخب جوایز نفیسی در نظر گرفته شده، بیان‌کرد: علاقه‌مندان تا 25 شهریورماه امسال آثار خود را به دبیرخانه این هنرواره ارسال نمایند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: آیین اختتامیه و معرفی آثار منتخب در آبان ماه امسال به صورت باشکوه برگزار خواهد شد.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره یاوران ایثار با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

خاطره‌گویی توسط رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، پخش کلیپ حماسی و شعر خوانی و دکلمه‌خوانی از جمله دیگر قسمت‌های این آیین بود.

*س_برچسب‌ها_س*