جمعه 28 اردیبهشت 1403

دوومیدانی انتخابی قهرمانی جهان | قشقایی سهمیه جهانی کلمبیا را گرفت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
دوومیدانی انتخابی قهرمانی جهان | قشقایی سهمیه جهانی کلمبیا را گرفت

در جریان برگزاری رقابت انتخابی حضور در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان جهان ارسلان قشقایی موفق شد بعنوان چهارمین نماینده کشورمان جواز حضور در این رویداد جهانی جوانان را کسب نماید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی، در جریان برگزاری رقابت انتخابی حضور در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان جهان که عصر امروز به میزبانی شهر شلمزار در استان چهارمحال‌و بختیاری برگزار گردید، ارسلان قشقایی پرتاب‌گر جوان و شایسته دو و میدانی موفق شد بعنوان چهارمین نماینده کشورمان جواز حضور در این رویداد جهانی را کسب نماید. بر همین اساس ارسلان قشقایی در رقابت ماده پرتاب وزنه موفق شد با ثبت حد نصاب 18.65متر جواز حضور در رقابت های قهرمانی جوانان جهان (کلمبیا2022) را به دست آورد. گفتنی است حد نصاب اعلامی از سوی فدراسیون جهانی دو و میدانی در این ماده 18.20 متر بود که قشقایی موفق شد بهتر از این رکورد رقابت خود را به پایان برساند و مسافر کلمبیا شود. لازم به ذکر است پیش از این سارینا ساعدی در ماده پرش سه‌گام، علی امیریان در ماده 800متر و سمیر اقبالی در ماده 3000متر با مانع موفق به کسب جواز حضور در مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان جهان که مرداد ماه به میزبانی کشور کلمبیا برگزار خواهد شد، شده بودند.

پایان رقابت‌های انتخابی مواد پرتابی با کسب یک سهمیه جهانی رقابت های رکوردگیری بخش مواد پرتابی رشته دو و میدانی در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان عصر امروز (دوشنبه) با کسب یک سهمیه مسابقات قهرمانی جوانان جهان در شهر شلمزار استان چهارمحال‌و بختیاری به پایان رسید. بر همین اساس ارسلان قشقایی پرتا‌گر جوان و خوش آتیه کشورمان که سابقه کسب مدال طلا مسابقات دو و میدانی قهرمانی نوجوانان آسیا (هنگ‌کنگ2019) را در کارنامه دارد موفق شد در رقابت ماده پرتاب وزنه با پرتابی به مسافت 18.65متر بعنوان چهارمین ورزشکار جواز حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان که مرداد ماه سال جاری به میزبانی کشور کلمبیا برگزار می‌شود را کسب نماید. این مسابقات در مواددیگر بخش پرتاب‌ها نیز برگزار شد که در پایان نتایج ذیل به دست آمد؛ پرتاب وزنه (بزرگسالان) 1- مرتضی ناظمی - کرمانشاه -19.10متر 2- مهدی صابری - اصفهان -19.05متر پرتاب دیسک (جوانان) 1- محمد رضا ضیایی - کهگیلویه‌وبویراحمد -52.71متر 2- حسین رشمه کریم - گلستان -51.32متر 3- علی رجبی - خراسان رضوی -49.02متر پرتاب چکش (جوانان) 1- محمد سیستانی - گلستان -63.98متر پرتاب دیسک (بزرگسالان) 1- حسین رسولی - مرکزی -58.56متر 2- بهنام شیری - اردبیل -56.52متر 3- محمدرضا رحمانی‌فر - فارس -55.58متر 4- علی شیریان - چهارمحال‌و بختیاری -53.84متر انتهای پیام /