جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو شکارچی در خلیج گرگان دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دو شکارچی در خلیج گرگان دستگیر شدند

گرگان ایرنا رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساحلی بندرترکمن واقع در شرق استان گلستان از دستگیری دو شکارچی پرندگان مهاجر آبزی در محدوده خلیج گرگان خبر داد.

علی بیانی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از این دو شکارچی لاشه 4 مرغابی سرسبز، مقادیری فشنگ، ابزار و یراق شکار کشف و متهمان با تشکیل پرونده به محکمه قضایی معرفی شدند. به گزارش ایرنا، مرغابی سرسبز در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان پرنده مهاجر حضور دارد.

این پرنده در مناطق تالابی، نیزارها، سواحل دریا و مصب رودخانه‌ها زیست و روی زمین، لابلای علفها یا در میان درختان آشیانه می‌سازد. رییس اداره محیط زیست بندرترکمن همچنین گفت: همکاری نهادهایی همچون مرزبانی و نیروی انتظامی این شهرستان در عملیات مقابله با شکارچیان غیر مجاز دستاوردهای خوب زیست محیطی داشته است. زیستگاه‌های آبی بندرترکمن در کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر بفرد طیف گسترده‌ای از گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است. استان گلستان از جمله تنفس گاه‌های متنوع برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ایران بوده و با اقلیم متنوع بصورت یکجا کوه، دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان را در خود جای داده است.

*س_برچسب‌ها_س*