پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دو طلا و دو برنز به نام تکواندو در روز اول قونیه

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
دو طلا و دو برنز به نام تکواندو در روز اول قونیه

تکواندوکاران ایران در نخستین روز بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به دو مدال طلا و دو مدال برنز دست پیدا کردند.

به گزارش "ورزش سه"، نخسیتن روز از رقابت های تکواندوی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با برگزاری مسابقات چهار وزن در دو بخش مردان و زنان برگزار شد که نمایندگان کشورمان موفق به کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز شدند. در وزن منفی 53 کیلوگرم بانوان، ناهید کیانی پس از غلبه بر حریفانی از تاجیکستان، عربستان سعودی و ازبکستان به دیدار پایانی رسید و در آنجا نیز به مصاف امیمه البوشتی از مراکش و قهرمان 3 دوره قاره آفریقا رفت که در راند نخست با نتیجه 11 بر 5 به پیروزی رسید و در راند دوم نیز حساب کار را 14 بر 2 کرد تا با رساندن اختلاف به 12 امتیاز، پیش از پایان وقت مسابقه، عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد و به مانند دوره گذشته مسابقات در باکوی آذربایجان به مدال طلا برسد.

نماینده ایران در وزن منفی 58 کیلوگرم آقایان نیز حسین لطفی بود که پس از عبور از سد رقیبانی از ساحل عاج، افغانستان، قزاقستان و آذربایجان، در مسابقه فینال در مقابل نماینده میزبان یعنی گورکم پولات قرار گرفت که نایب قهرمانی اروپا و مدال برنز گرندپری رم را در کارنامه داشت. او در این مسابقه نیز راند اول را با نتیجه 15 بر 4 به سود خود پایان داد و در راند دوم نیز در حالی که 10 بر 8 از حریف عقب بود، توانست تکواندوکار ترک را 5 اخطاره کرده و مدال طلای این رقابت ها را از آن خود کند.

نسترن ولی زاده در وزن منفی 57 کیلوگرم بانوان پس از استراحت در دور اول، کامیلا آیموکاشوا از قزاقستان را در دو راند متوالی شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد. نایب قهرمان بزرگسالان آسیا، برای رسیدن به فینال در مقابل خدیجه کبری ایلگون از ترکیه و نفر سوم المپیک توکیو قرار گرفت که پس از پیروزی 11 بر 5 در راند اول، علی رغم همه تلاشی که از خود به نمایش گذاشت، در دو راند بعدی با نتایج 11 بر 8 و 5 بر4 مغلوب حریف عنوان دار خود شد و به مدال برنز رقابت ها رسید.

در وزن منفی 54 کیلوگرم آقایان نیز مهدی حاج موسایی پس از اینکه حریفانی از ازبکستان و مالزی را شکست داد، در مرحله نیمه نهایی رو در روی دنیز داگدلن ترکیه ای و نفر سوم اروپا قرار گرفت که پس از شکست 13 بر 6 در راند نخست، راند دوم را نیز با نتیجه 13 بر 11 به نماینده میزبان واگذار کرد تا از راهیابی به دیدار پایانی بازمانده و به مدال برنز رقابت ها بسنده کند.

دو طلا و دو برنز به نام تکواندو در روز اول قونیه 2
دو طلا و دو برنز به نام تکواندو در روز اول قونیه 3
دو طلا و دو برنز به نام تکواندو در روز اول قونیه 4
دو طلا و دو برنز به نام تکواندو در روز اول قونیه 5