جمعه 10 فروردین 1403

دژپسند: دولت در واگذاری اموال خود به بخش اقتصادی مصمم است / کاهش زمان تاسیس شرکت از 72 روز به سه روز

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دژپسند: دولت در واگذاری اموال خود به بخش اقتصادی مصمم است / کاهش زمان تاسیس شرکت از 72 روز به سه روز

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی مازندران در بابلسر با اظهار این که تملک واحدهای تولیدی گره ای از مشکلات اقتصادی کشور باز نمی کند، افزود: هم دولت و هم بانک ها به دنبال واگذاری تملکات خود به بخش خصوصی برای فعال شدن حوزه تولید هستند. وی با تاکید بر این که دولت از هرگونه پیشنهاد بخش خصوصی برای برون رفت از بنگاهداری استقبال می کند و...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی مازندران در بابلسر با اظهار این که تملک واحدهای تولیدی گره ای از مشکلات اقتصادی کشور باز نمی کند، افزود: هم دولت و هم بانک ها به دنبال واگذاری تملکات خود به بخش خصوصی برای فعال شدن حوزه تولید هستند.

وی با تاکید بر این که دولت از هرگونه پیشنهاد بخش خصوصی برای برون رفت از بنگاهداری استقبال می کند و راهکارهای را به سرعت مورد بررسی قرار خواهد داد، از فعالان اقتصادی بخش خصوصی خواست تا برای فعال سازی واحدهای تولیدی پا پیش بگذارند.

کاهش زمان تاسیس شرکت از 72 روز به سه روز 

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به اجرای طرح پنجره واحد فیزیکی ایجاد شرکت سرمایه گذاری و تولیدی، اظهار داشت: در نخستین قدم، این پنجره فیزیکی در پایتخت کشور فعال شده و زمان ایجاد شرکت را از 72 روز به سه روز کاهش داده است.

وی بهبود فضای کسب و کار را مهم ترین اولویت برای تحقق افزایش و جهش تولید دانست و افزود: کاهش زمان تاسیس شرکت یکی از برنامه های بهبود فضای کسب و کار و تنوع بخشی به این فضا است که به مرحله عملیاتی رسیده است.

دژپسند با اعلام این که قرار است این پنجره واحد در کوتاه مدت در چهار استان دیگر نیز عملیاتی شود، گفت: باید صدور مجوز تاسیس شرکت وارد محیط الکترونیکی وارد شود چرا که سرگردانی سرمایه گذاران در ادارات و مراجعه حضوری اشتباه بوده و این روند بزودی اصلاح خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 55 درصد صدور مجوز در درگاه الکترونیکی انجام می شود و باید روند صدور الکترونیکی مجوز کامل شود و مراجعه حضوری به صفر برسد.

نشست هم اندیشی وزیر امور اقتصادی به همراه معاونان و روسای سازمان های تابعه این وزارتخانه و همچنین مدیران عامل بانک های دولتی صبح امروز در هتل میزبان بابلسر آغاز به کار کرد.

وزیر اقتصاد را در این نشست علاوه بر مدیران عامل بانک های دولتی، رییس کل بیمه مرکزی، رییس سازمان امور مالیاتی، رییس گمرک، معاون امور بانکی و شرکت های دولتی، معاون امور حقوقی و مجلس، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، رییس مرکز بازرسی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی همراهی می کنند.