یک‌شنبه 15 مهر 1403

دکتر غدد برای چه بیماری است؟ + راهنمای نوبت گرفتن اینترنتی

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
دکتر غدد برای چه بیماری است؟ + راهنمای نوبت گرفتن اینترنتی

انواع غدد درون ریز در بدن انسان وجود دارند که با ترشح هورمون‌های مختلف در فعالیت‌های روزمره همه افراد تاثیرگذار هستند. غدد تیروئید، پانکراس، فوق کلیه و غده‌های دیگری که اختلال در آن‌ها مساوی با اختلال در فعالیت روزمره افراد است. اگر دائما خسته هستید، میلی به برقراری رابطه جنسی با شریک عاطفی خود ندارید، دچار ریزش مو شدید، تغییراتی ناگهانی در وزن خود احساس می‌کنید و تغییراتی در میزان اشتها یا دفع شما به وجود آمده، همه این موارد می‌تواند ناشی از اختلال در عملکرد این غدد باشد. اگر می‌خواهید بدانید که با این علائم باید به چه دکتری مراجعه کنید و چگونه نوبت اینترنتی بگیرید، پس در این مطلب همراه ما باشید.

درباره دکتر غدد چه می‌دانید؟

غدد درون ریز و اندام‌های خاصی از بدن که هورمون‌ها را ترشح می‌کنند، سیستم غدد درون ریز در بدن شما را تشکیل می‌دهند. هورمون یک پیام رسان شیمیایی است که از اندام‌ها و غده‌های درون ریز ترشح می‌شود و از طریق خون به قسمت دیگری از بدن شما حرکت می‌کند.

دکتر غدد یک پزشک است که در مطالعه هورمون‌ها و غدد درون ریز تخصص دارد. تخصص این پزشک در رشته‌ای است که شرایط مربوط به غدد درون ریز را مورد بررسی قرار می‌دهد. دکتر متخصص غدد می‌تواند بیماری‌های غدد درون ریز را تشخیص دهد، برنامه درمانی بیمار را بنویسد و داروهای لازم را تجویز کند.

دکتر غدد در کدام بیماری‌ها تخصص دارد؟

تخصص دکتر غدد مرتبط با بیماری‌هایی است که روی سیستم غدد درون ریز شما تاثیر می‌گذارند. بنابراین پزشک این بیماری‌ها را تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند. شما می‌توانید برای هر یک از بیماری‌های زیر به متخصص غدد مراجعه کنید. انواع غدد درون ریز و بیماری‌های مرتبط با آن باعث شده این پزشکان در زمینه‌های مختلفی تخصص داشته باشند. پزشک متخصص غدد می‌تواند این بیماری‌ها را درمان کند:

  • دیابت و شرایط متابولیکی بدن
  • سلول‌های سرطانی و تومورها در غدد درون ریز
  • وضعیت تیروئید
  • رشد جنسی، عملکرد و وضعیت تولید مثل
  • کلسیم و وضعیت استخوان‌ها

الزامی بودن ویزیت توسط دکتر غدد برای این بیماران

شاید مراجعه کنندگان از بیماری‌هایی که توسط متخصص غدد درمان می‌شوند، اطلاعی نداشته باشند. اما کار اصلی این پزشک، رفع علامت‌های ناشی از تعادل نداشتن هورمون‌ها است. در حقیقت عملکرد نادرست غدد درون ریز و هورمون‌هایی که از آن‌ها ترشح می‌شوند، می‌توانند اختلالاتی را در زندگی فرد به وجود بیاورند.

دکتر غدد می‌تواند به خوبی این اختلالات را شناسایی و آن‌ها را درمان کند تا وضعیت زندگی فرد بهتر شود. به همین دلیل شما باید به بهترین و باتجربه‌ترین پزشک متخصص مراجعه کنید. شما می‌توانید با مشاهده لیست متخصصان غدد در سایت درمانکده، بهترین دکتر فوق تخصص غدد تهران را انتخاب کنید. با نوبت دهی آنلاین این پزشک دیگر نیازی نیست برای گرفتن نوبت، ساعت‌ها در ترافیک و شلوغی تهران بمانید. در صورتی که این نشانه‌ها را دارید باید توسط یک متخصص یا فوق تخصص غدد ویزیت شوید.

دیابت

خستگی، تشنگی، تاری دید، نوشیدن آب زیاد و تکرر ادرار از نشانه‌های ابتلا به دیابت و برهم خوردن تعادل هورمون‌های انسولین و گلوکاگون در بدن است. دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مرتبط با هورمون‌ها است که افراد زیادی را در سراسر جهان درگیر می‌کند. متخصص غدد می‌تواند به شما در تشخیص نوع دیابت و راهکارهای درمانی آن کمک کند.

افراد ممکن است با ابتلا به دیابت دچار کاهش وزن شوند. همچنین بیش‌تر مبتلایان به دیابت نوع 2، افراد چاق هستند. ابتلا به این بیماری می‌تواند روی گوارش مواد غذایی و مدفوع انسان تاثیرگذار باشد. به همین دلیل شما می‌توانید برای رفع عارضه‌های گوارشی ناشی از دیابت به یک پزشک متخصص یا فوق تخصص گوارش مراجعه کنید. لیستی از بهترین دکتر فوق تخصص گوارش تهران و شهرهای دیگر در سایت اینترنتی درمانکده موجود است.

پوکی استخوان

با ابتلا به پوکی استخوان، استخوان‌های فرد ضعیف می‌شوند. بالا رفتن سن با کاهش هورمون‌های جنسی همراه است. کاهش این هورمون‌ها یکی از دلایل ابتلا به پوکی استخوان است و می‌تواند در افزایش احتمال ابتلا به این بیماری موثر باشد.

اختلال در عملکرد غده تیروئید

دومین بیماری شایع در بیماری‌های مرتبط با غدد و هورمون‌ها، اختلال در عملکرد غده تیروئید است. غده تیروئید و هورمون‌های مترشحه از آن در متابولیسم و میزان سوخت و ساز بدن موثر هستند. بنابراین میزان ترشح کم یا زیاد هورمون‌های غده تیروئید می‌تواند علائمی مانند کاهش یا افزایش وزن نامطلوبی را ایجاد کند.

ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک

زنانی که به این بیماری مبتلا هستند، سطح زیادی از هورمون انسولین و هورمون مردانه‌ای به نام آندروژن دارند. این سندروم که اصطلاحا با نام PCOS شناخته می‌شود، با بزرگی تخمدان‌ها، مشکلاتی در متابولیک، نامنظم بودن پریود و به وجود آمدن کیست همراه است. مشکلات متابولیک در سنین بالا باعث ریزش موها و افزایش وزن می‌شود.

میزان کم تستوسترون

این عارضه می‌تواند مردان را تحت تاثیر قرار دهد. میزان پایین این هورمون با ایجاد علائمی مانند خستگی، ریزش مو، ضعف عضلانی و اختلال نعوظ همراه است. بنابراین یک پزشک غدد می‌تواند درباره علت و نحوه درمان این عارضه در آقایان تصمیم بگیرد.

گرفتن نوبت از دکتر غدد

با ابتلا به بیماری‌های مرتبط با غدد درون ریز و هورمون‌ها، باید به پزشکی مراجعه کنید که در رشته مطالعه غدد و هورمون‌ها تخصص دارد. این روزها روش‌های حضوری و تلفنی اخذ نوبت قدیمی شده است. همچنین برای نوبت گرفتن با این روش‌ها باید زمان زیادی صرف کنید. اکنون شما می‌توانید با مراجعه به سایتی مانند درمانکده، لیستی از متخصص غدد در شهرهای مختلف را ببینید و به‌صورت اینترنتی از آن‌ها نوبت بگیرید.

علاوه بر نوبت دهی آنلاین شما می‌توانید مشاوره آنلاین دکتر غدد به صورت اینترنتی را در این سایت انجام دهید. از طریق مشاوره با پزشکان مختلف می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین گاهی بیماران برای تشخیص یک بیماری نیاز دارند نظرات پزشکان مختلف را بشنوند، به همین دلیل مشاوره گرفتن به‌صورت آنلاین بسیار موثر است و با این کار در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید.

راهنمای گرفتن نوبت اینترنتی از دکتر غدد در 7 مرحله

برای نوبت دهی اینترنتی پزشکان متخصص غدد به سایت درمانکده مراجعه کنید. البته در این سایت می‌توانید لیست پزشکان در تخصص‌های مختلف را ببینید. در سایت درمانکده علاوه بر لیست پزشکان، هر روز مقالات زیادی در ارتباط با بیماری‌های مرتبط با هورمون‌ها منتشر می‌شود. اما چگونه از پزشک مورد نظرتان به‌صورت اینترنتی نوبت بگیرید؟

  • ابتدا وارد سایت درمانکده شوید.
  • ماوس را روی گزینه نوبت حضوری نگه دارید و روی گزینه غدد و متابولیسم کلیک کنید.
  • در این صفحه تعداد زیادی از پزشکان غدد را می‌بینید که با اطلاعات لازم در یک لیست نمایش داده می‌شوند.
  • در صفحه جدیدی که باز می‌شود اولین نوبت، روزهای دیگر برای نوبت دهی، نظرات سایر بیماران و تمام اطلاعاتی که درباره پزشک نیاز دارید بدانید نوشته شده است.
  • روز و ساعت دلخواه خودتان را انتخاب کنید. سپس با وارد کردن شماره تماس و کد ارسالی وارد صفحه پرداخت می‌شوید.
  • در این مرحله، هزینه ویزیت توسط دکتر غدد را به‌صورت اینترنتی پرداخت کنید.
  • بعد از اخذ نوبت به‌صورت آنلاین، در روز و ساعت مشخص شده در مطب دکتر متخصص غدد باشید.
منبع: فارس هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

دکتر غدد برای چه بیماری است؟ + راهنمای نوبت گرفتن اینترنتی 2
دکتر غدد برای چه بیماری است؟ + راهنمای نوبت گرفتن اینترنتی 3
دکتر غدد برای چه بیماری است؟ + راهنمای نوبت گرفتن اینترنتی 4
دکتر غدد برای چه بیماری است؟ + راهنمای نوبت گرفتن اینترنتی 5