جمعه 10 فروردین 1403

دیدار حجت السلام روحانی با رئیس‌جمهور منتخب

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
دیدار حجت السلام روحانی با رئیس‌جمهور منتخب

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه و دیدار با رئیس جمهور منتخب، انتخاب وی با رأی ملت را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در دولت جدید کشور به بهترین شکل اداره شود.

روحانی با بیان اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش ایشان قرار گرفته است، گفت: از خداوند برای رئیس جمهور منتخب مردم توفیق می‌خواهم تا به بهترین وجه مسئولیت خودشان را انجام دهند.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از دست‌اندرکاران انتخابات، اظهار داشت: از همه آنهایی که شور انتخاباتی را آفریدند از کاندیداها، صداوسیما، فضای مجازی، ستادها و همه آنهایی که این انتخابات را به‌خوبی اجرا کردند اعم از وزارت کشور، شورای نگهبان، نظار، هیأت‌های اجرایی، همه آنهایی که امنیت و سلامت انتخابات را به‌خوبی تأمین کردند و پروتکل‌های مربوط به سلامت را مورد توجه قرار دادند تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

روحانی با اعلام اینکه "از امروز تا 45 روز دیگر که باید این مسئولیت در اختیار دولت جدید قرار بگیرد و رئیس جمهور منتخب رسما مسئولیت‌های کشور را به‌عهده بگیرد، کاملا کنار ایشان هستیم"، گفت: از امروز برای هر همکاری، همراهی و اقدام که برای کشور لازم است آماده‌ایم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در روزهای پیش‌رو هر لحظه و ساعت که لازم باشد اعضای دولت آماده همکاری هستند برای اینکه دوران انتقالی به‌خوبی سپری شود و رئیس جمهور منتخب بتواند کابینه خودش را تا پایان وقت مقرر آماده کند و با رأی اعتماد از مجلس فعالیت خود را آغاز کند.

روحانی با ابراز خوشحالی از اینکه مردم به ندای قانون، وجدان و مصالح کشور گوش دادند و بدون توجه به بدخواهان و دشمنان نظام با صندوق قهر نکردند و انتخابات باشکوهی را رقم زدند، گفت: امیدواریم برادر بسیار عزیزم جناب آقای رئیسی بار مسئولیت اجرای کشور را که سنگین‌ترین بار میان قوا بوده و به دوش ایشان گذاشته شده است به بهترین وجه به مقصد برساند.

رئیس جمهور تأکید کرد: تردید ندارم همه مردم چه آنهایی که رأی دادند و چه آنهایی رأی ندادند چه آنهایی که پای صندوق آمدند و چه آنهایی که پای صندوق نیامدند حامی رئیس جمهور منتخب خواهند بود.

وی اظهار داشت: از روز 12 مرداد جناب آقای رئیسی رئیس جمهور همه مردم هستند و شک ندارم که همه مردم از دولت قانونی ایشان حمایت خواهند کرد تا منافع و مصالح‌شان به بهترین وجه اجرایی و عملیاتی شود.