شنبه 29 اردیبهشت 1403

دیدار عنایتی با معاون کنسولی وزیر خارجه سعودی

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
دیدار عنایتی با معاون کنسولی وزیر خارجه سعودی

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی و «علی الیوسف» معاون کنسولی وزیر خارجه عربستان سعودی با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی، صبح امروز، ضمن اشاره به دیدار دو طرف، اعلام کرد که عنایتی و الیوسف روابط دوجانبه و موضوعات مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

«علیرضا عنایتی» که پیشتر دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه بود، عهده‌دار سفارت ایران در ریاض شده است تا نخستین سفیری باشد که بعد از قطع روابط 2 کشور در دی ماه 1394 و پس از سرگیری مجدد مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی عهده‌دار این سفارتخانه می‌شود.

عنایتی همچنین سوابقی چون سفیری در کویت را در کارنامه کاری خود دارد و پیش از تصدی به عنوان سفیر ایران در کویت، مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه بود.

او 15 شهریور 1402 رونوشت استوارنامه خود را به «عبدالمجید السماری» معاون تشریفات وزارت امور خارجه به نمایندگی از فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی، تسلیم کرد.

19 اسفند 1401 ایران و عربستان سعودی بعد از پنج دور مذاکره امنیتی در عراق (از فروردین 1400 آغاز و آخرین دور آن اردیبهشت 1401) و سه دور گفت‌وگو در عمان و وساطت‌های این دو کشور در نهایت در پکن به توافق رسیدند تا روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند.