شنبه 14 مهر 1403

دید افقی در گردنه‌های کوهستانی استان زنجان کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دید افقی در گردنه‌های کوهستانی استان زنجان کاهش یافت

زنجان - ایرنا - معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون مه غلیظ دید افقی رانندگان در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های این استان را کاهش داده است.

جواد یوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر گردنه های کوهستانی در جاده های زنجان - طارم، زنجان - تهم - چورزق و زنجان - بیجار، زنجان - دندی کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: به توجه به مه غلیظ در جاده های کوهستانی و گردنه ها رانندگان از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری، فاصله طولی را رعایت و در جاده های کوهستانی از چراغ های مه شکن استفاده کنند.

معاون راهداری و حمل جاده ای استان زنجان گفت: جاده های زنجان به بیجار، زنجان - دندی، سلطانیه به خدابنده و خدابنده - همدان و سایر مسیرهای فرعی استان نیز بارانی است. یوسفی اظهارداشت: در حال حاضر تردد در آزادراه های زنجان - قزوین و زنجان - تبریز و جاده های ترانزیت این مسیرها با رعایت قوانین و مقررات رانندگی به صورت عادی و روان جریان دارد. به گفته وی، با توجه به پیش بینی‌های انجام شده از سوی هواشناسی استان زنجان احتمال بارش برف و باران در استان وجود دارد. معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: اکیپ های راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان مستقر هستند. به گزارش ایرنا، این استان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*