پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دی ان ای

دی ان ای

خبرگزاری تسنیم

متهمی که در سناریوی هولناک به بهانه پرداخت وام، مرد سالخورده‌ای را به قتل رسانده و اقدام به آتش زدن جسد مقتول کرده بود، دستگیر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حال حاضر 115 هزار پروفایل (نقشه ژنی یا همان ساختار DNA) ژنتیکی مجرمان خطرناک استخراج و در بانک ذخیره شده که پیش‌بینی شده است دامنه فعالیت این بانک برای گروه‌های شغلی پرخطر از جمله کادر پروازی و خبرنگاران توسعه یابد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

افزایش زخم‌های دهانی و افت توان ذهنی می‌تواند نشانگر کمبود ویتامین B12 باشد. احساس خواب رفتگی در پاها هم احتمالاً ناشی از کمبود این ویتامین است. افزایش زخم‌های دهانی و افت توان ذهنی می‌تواند نشانگر کمبود ویتامین B12 باشد. احساس خواب رفتگی در پاها هم احتمالاً ناشی از کمبود این ویتامین است. به گزارش عرشه آنلاین، در صورت تجربه این علائم، توصیه می‌شود به منابع غنی از ویتامین B12 مانند ماهی،...

وب‌گاه فرارو

خواب‌رفتگی پاها ممکن است نشانگر کمبود ویتامین B12 در بدن باشد. در صورت تجربه این علائم، توصیه می‌شود با پزشک مشورت کرده و آزمایشات مربوطه را انجام دهید تا مشکل تشخیص داده و درمان شود.

وب‌گاه عصر ایران

واکسن‌های ضدسرطان نوعی ایمونوتراپی بوده که نه تنها می‌توانند سلول‌های سرطانی را در بیماران از بین ببرند، بلکه از بازگشت و گسترش سرطان جلوگیری می‌کنند. به تازگی محققان برای تولید واکسن ضدسرطان پلتفرمی مبتنی بر اوریگامی DNA ایجاد کرده‌اند که اجزاء آن به صورت نانوساختار مکعبی شکل بوده و خودآرایی می‌دهند.

خبرگزاری تسنیم

سرمربی بارسلونا از عملکرد شب گذشته شاگردانش مقابل اتلتیکومادرید در حساس‌ترین بازی هفته بیست‌و‌نهم لالیگای اسپانیا ابراز رضایت کرد.

وب‌گاه فرارو

لوتئین و زآگزانتین، در واقع رنگدانه‌هایی هستند که توسط گیاهان تولید می‌شوند و به میوه‌ها و سبزیجات رنگ زرد تا قرمز می‌دهند.

خبرگزاری تسنیم

متخصصان راه‌حلی ارائه دادند که با استفاده از ضایعات نیشکر بتوان آجر سبک و مقاوم تولید کرد.

خبرگزاری تسنیم

محققان چینی یک نانودستگاه هوشمند DNA برای درمان ترومبولیتیک ابداع کرده‌اند که می‌تواند به طور خودکار لخته‌های خون را پیدا کرده و داروی دقیق را تزریق کند.

وب‌گاه عصر ایران

کمبود ویتامین D می‌تواند از نظر بیولوژیکی باعث پیری سریع‌تر شود. به گفته پاتریک چگونگی تاثیر این ویتامین بر ژن‌ها به کروموزوم‌های مربوط می‌شود. کروموزوم‌ها توسط عنصری به نام تلومر‌ها از آسیب DNA محافظت می‌شوند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از کشف استخوان‌های پسر گمشده در یک ساختمان نیمه‌کاره خبر داد و گفت: در رابطه با این پرونده 2 نفر دستگیر شدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نمایندگان مجلس موافقت کردند که دولت تا زمان تعیین تکلیف جداول بودجه سال 1403 برای وصول منابع و پرداخت اعتبارات به صورت علی‌الحساب حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده اقدام کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به عقیده محققان مصرف روزانه قرص Ceralasertib ممکن است پاسخ به سرطان غیرقابل درمان باشد، چرا که بیماران مبتلا به سرطان تهاجمی با خوردن آن شاهد توقف رشد تومور در بدن خود هستند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مردی که 18 ماه قبل گم‌شدن پسر جوانش را به پلیس خبر داده‌بود، چند روز قبل مدعی شد پسرش به خوابش آمده و گفته‌است جسدش در یک چاه عمیق رها شده‌است. مردی که 18 ماه قبل گم‌شدن پسر جوانش را به پلیس خبر داده‌بود، چند روز قبل مدعی شد پسرش به خوابش آمده و گفته‌است جسدش در یک چاه عمیق رها شده‌است. مأموران پلیس هم راهی آدرس اعلامی شدند و جسد را در عمق چاه 100 متری کشف کردند. در دادسرا مدعی شد:...

وب‌گاه خبر آنلاین

اوایل دی سال گذشته مرد میانسالی به کلانتری رفت و از ناپدید شدن پسرش خبر داد و گفت: پسرم بصیر، مدتی قبل قاچاقی به ایران آمد و با هم ولایتی‌هایش در ساختمانی نیمه کاره مشغول به کار شد.

وب‌گاه فرارو

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، از کشف استخوان‌های پسر گمشده در یک ساختمان نیمه‌کاره خبر داد و گفت: «در رابطه با این پرونده 2 نفر دستگیر شدند.»