پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

دی ان ای

دی ان ای

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رییس پلیس آگاهی پایتخت، از کشف استخوان‌های پسر گمشده در یک ساختمان نیمه‌کاره خبر داد و گفت که در رابطه با این پرونده 2 نفر دستگیر شدند.

وب‌گاه فرارو

کمبود ویتامین D می‌تواند از نظر بیولوژیکی باعث پیری سریع‌تر شود. به گفته پاتریک چگونگی تاثیر این ویتامین بر ژن‌ها به کروموزوم‌های مربوط می‌شود. کروموزوم‌ها توسط عنصری به نام تلومر‌ها از آسیب DNA محافظت می‌شوند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دانشمندان معتقدند کمبود ویتامین D می‌تواند از نظر بیولوژیکی باعث پیری سریع‌تر شود کمبود این ویتامین سبب پیری سریع‌تر می‌شود دانشمندان معتقدند کمبود ویتامین D می‌تواند از نظر بیولوژیکی باعث پیری سریع‌تر شود

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق تحقیقات دانشگاه ایالتی کلرادو مصرف مداوم ویتامین D می‌تواند به افراد کمک کند که نسبت به سن عددی‌شان جوان‌تر به نظر برسند.

وب‌گاه مشرق نیوز

کارگر افغانستانی که 14 ماه قبل به شکل مرموزی به قتل رسیده بود چندبار به خواب پدرش رفت و محل دفن جسدش را نشان داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

به دنبال گمشدن مرموز یک پسر جوان در یافت‌آباد تهران، 2 متهم بازداشت و پس از تعبیر خواب پدر مقتول و تحقیقات گسترده تیم جنایی راز قتل هولناک فاش شد. به گزارش عرشه آنلاین، چندی قبل، مرد میانسالی به شعبه هفتم دادسرای امورجنایی رفت و هنگامی که مقابل بازپرس غلامحسین صادق‌زاده قرار گرفت، گفت: پسر 22 ساله‌ام در یک سختمان نیمه‌کاره در یافت‌آباد کارگری می کند؛ او 3 روز قبل از خانه خارج شده اما...

خبرگزاری تسنیم

به دنبال گمشدن مرموز یک پسر جوان در یافت‌آباد تهران، 2 متهم بازداشت و پس از تحقیقات گسترده تیم جنایی راز قتل هولناک فاش شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مرد شرور که به بهانه پرسیدن ساعت از زنان به آنان نزدیک شده و در اقدامی شیطانی به 9 زن و دختر تعرض کرده بود، به اعدام محکوم شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

زمستان سال 1399 زن جوانی با مراجعه به پلیس گفت: ساعت 6 عصر در پارک مهرگان در شمال شرق تهران در حال پیاده روی بودم که مردی جوان به بهانه پرسیدن ساعت به من نزدیک شد و بعد هم با تهدید چاقو من را به محل خلوتی از پارک کشاند و گلویم را فشار داد که بی‌حال شدم و سپس نقشه شیطانی‌اش را اجرا کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مرد شرور که به بهانه پرسیدن ساعت از زنان در یکی از پارک‌های شمال شرق تهران به آنان نزدیک شده و در اقدامی شیطانی به 9 زن و دختر تعرض کرده بود، پس از سه جلسه محاکمه از سوی قضات به اعدام محکوم شد.

وب‌گاه عصر ایران

یک زیست شناس، گفت: بیشتر سرطان‌ها، در حقیقت جهش‌های جسمی هستند که نشان‌دهنده شکست مکانیزم‌های ترمیم DNA فرد است. در صورتی که مطالعات آتی ثابت کند که مکانیزم ترمیم DNA گارها، کارآمد هستند و ما بتوانیم کشف کنیم که چه چیزی منتهی به این موضوع می‌شود، می‌توانیم درباره به کارگیری و کاربرد‌های بالقوه آن‌ها در سلامت انسان برنامه‌ریزی کنیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، باعث از بین رفتن حیات در اطراف این منطقه شد انسان‌ها مجبور بهترک این منطقه شدند اما کرم‌های لوله‌ای با وجود تششعات همچنان زنده ماندند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشمندان استرالیایی و آمریکایی روش جدیدی برای تغییر DNA سلول‌های باکتریایی پیدا کرده‌اند، فرآیندی که برای تهیه بسیاری از دارو‌های حیاتی از جمله انسولین قابل استفاده بوده و بسیار کارآمدتر از روش‌های فعلی است. برای این که بتوان از باکتری‌ها به عنوان عامل تولید مواد دارویی استفاده کرد، لازم است که ژن‌هایی را وارد DNA باکتری کرد تا باکتری با استفاده...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک روانشناس گفت: مدرسه اولین اجتماعی است که فرزندان ما قبل از اینکه وارد جامعه بزرگتر شوند آن را تجربه می‌کنند و همانند ما بزرگسالان تنگنا‌های بسیاری را در آنجا تجربه می‌کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

رییس سازمان ملی مهاجرت از تدوین فرآیندهای لازم برای تشخیص و شناسایی هویت مشکوک‌التابعین خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌شناسایی برخی از اتباعی که شناسنامه‌های خانواده‌های فقیر ایرانی را می‌خرند تا از این طریق بتوانند در ایران زندگی کنند، آغاز شده است. رییس سازمان ملی مهاجرت از تدوین فرآیند‌های لازم برای تشخیص و شناسایی هویت مشکوک‌التابعین خبر داد. «عبدالله مبینی» رییس سازمان ملی مهاجرت درباره صدور شناسنامه برای افرادی که حاصل ازدواج مادر ایرانی با پدر غیرایرانی هستند، گفت: این موضوع در جلسه بیست و یکم...