پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصناف تهران: تلاش عده‌ای اغتشاشگر برای بر هم زدن نظم بازار به در بسته خورد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رئیس اتاق اصناف تهران: تلاش عده‌ای اغتشاشگر برای بر هم زدن نظم بازار به در بسته خورد

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازار تهران 112 هکتار مساحت، 60هزار واحد صنفی و 1.5 تا 2 میلیون نفر مراجعه کننده روزانه دارد که نظم و نظام آن طی دهه ها ایجاد شده است، چند نفر محدود به دنبال آن بودند که این نظم و نظام را به هم بریزند که به در بسته خوردند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم علی توسطی رئیس اتاق اصناف تهران در نشست هم اندیشی اتاق های اصناف استان تهران اظهار داشت: در ارتباط با نا آرامی و التهاب محدود اخیر در بازار تهران نباید اختیار خودمان را به دست کسانی بسپریم که کوته بین هستند و ذهن آنها گرفتار فضای مجازی شده است.

وی افزود: اصناف دوران دفاع مقدس را دیده اند و سختی های زیادی برای حفظ این خاک کشیده اند و باید اذعان داشت که جمهوری اسلامی ایران تنها دوره ای است که حتی یک وجب از خاک خود را به دست بیگانه نداده است.

تعطیلی برخی مغازه‌ها در بازار تهران از ترس آتش زدن اموال توسط اغتشاشگران

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: همه اصناف برای صیانت از جامعه و حفظ مصالح اصناف باید کمک کنند؛ هیئت رئیسه اصناف پای کار هستند و در کف بازار حضور دارند.

وی تصریح کرد: روز گذشته اغتشاشگران به دنبال ورود به بازار بودند اما به در بسته خورده اند، تنها در سه صنف مشکل ایجاد کردند و در بقیه بازار مشکلی نداشتیم.

توسطی گفت: بازار تهران 112 هکتار مساحت، 60 هزار واحد صنفی و 1.5 تا 2 میلیون نفر مراجعه کننده روزانه دارد که نظم و نظام آن طی دهه ها ایجاد شده است، چند نفر محدود به دنبال آن بودند که این نظم و نظام را به هم بریزند.

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: واحد های صنفی به دنبال صیانت از اموال خود هستند تا از اغتشاشات آسیبی نبیند.

وی اظهار داشت: ما به دنبال برداشته شدن موانع اصناف هستیم؛ مسدود شدن حساب های بانکی اصناف به خاطر بالا رفتن گردش مالی در این شرایط مناسب نیست و منجر به مسدود شدن حساب بانکی 2300 واحد در کشور و 600 واحد در استان تهران شده است.

توسطی افزود: گردش پول در بازار مانند گردش خون در بدن، ضروری است و بسته شدن هر حسابی منجر به برهم خوردن حساب و کتاب ده‌ها نفر می‌شود.

وی اظهارداشت: برق بازار نیز در روزهای گذشته قطع شد که برای کسب و کار بازاریان مشکل ایجاد شد؛ همچنین در این روز ها سازمان استاندارد برای بررسی باسکول اصناف آمده است که این اقدامات خود منجر با ایجاد التهاب می‌شود.