دوشنبه 16 مهر 1403

رئیس جمهور عازم سوریه می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رئیس جمهور عازم سوریه می‌شود

نشست خبری سخنگوی دولت با خبرنگاران دقایقی قبل آغاز شد.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود گفت: سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» از 20 الی 30 اردیبهشت ماه 1402 در مصلی تهران برگزار خواهد شد. مهمان ویژه این نمایشگاه کشور تاجیکستان است. برگزاری نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی و با شرکت 3000 ناشر داخلی و خارجی از 40 کشور دنیا برگزار می‌شود. برای اولین بار در این نمایشگاه، کتاب فروشی‌ها نیز در بخش مجازی حضور فعال دارند. در طول برگزاری نمایشگاه کتاب بیش از 600 نشست نقد و رونمایی از کتاب در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2023) برگزار می‌شود. به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی کشور با پیش بینی حضور بیش از هزار تاجر و بازرگان خارجی که تاکنون ثبتنام کردند و حضورشان قطعی شده است. این نمایشگاه از تاریخ 17 الی 20 اردیبهشت 1402 در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران و با حضور 800 صادرکننده برتر ایرانی برگزار خواهد شد. بالغ بر پانزده هیئت عالی رتبه سیاسی و 40 شرکت بزرگ خارجی نیز در این رویداد حضور خواهند داشت. قرار است طی 4 روز برگزاری این رویداد اکثر شرکت‌ها و نشان‌های تجاری بزرگ صادراتی ایران توانمندی‌های خود را به عرصه نمایش بگذارند.

سخنگوی دولت افزود: انتظار می‌رود طی این رویداد و با توافقاتی که صورت خواهد پذیرفت در استمرار برنامه افزایش تجارت خارجی دولت سیزدهم، زمینه ارتقای روابط تجاری ایران با کشور‌های مختلف و جهش مناسبات اقتصادی - تجاری کشور رقم بخورد.

رئیسی عازم سوریه می‌شود رئیس دولت گفت: فردا رئیس جمهور با دعوت رسمی آقای بشار اسد به کشور سوریه سفر خواهند کرد. این سفر پس از 13 سال صورت خواهد گرفت و در استمرار دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و با محوریت تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و محور مقاومت خواهد بود.

درحال تکمیل /

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت