شنبه 21 مهر 1403

راه اندازی 225 دفتر حدنگاری در سطح استان یزد / کاهش دعاوی در محاکم قضایی با اجرای کامل قانون حدنگار

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
راه اندازی 225 دفتر حدنگاری در سطح استان یزد / کاهش دعاوی در محاکم قضایی با اجرای کامل قانون حدنگار

اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: بیش از 225 دفتر حدنگاری به صورت موقت در سطح مراکز شهرستان ها، بخش‌ها و روستاهای استان یزد راه‌اندازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی اقبال در گفتگو با یزدرسا، در خصوص روند اجرای قانون حدنگار در استان یرد اظهار داشت: پیرو فرمایشات گهربار مقام عظمای ولایت در دیدار هفتم تیرماه سال جاری با مسئولان قوه قضائیه مبنی بر هویت‌سازی و مستندسازی متر به متر زمین‌های کشور و مفاد قوانین جاری کشور در راستای اجرای قانون جامع حدنگار و مبارزه با فساد در حوزه هایی همچون زمین خواری، جنگل خواری و کوه خواری و همچنین بند هشت دستورات ریاست جمهوری در شورای عالی استان‌ها در 28 آبان ماه امسال جهت پیگیری صدور اسناد رسمی برای تمامی اراضی استان، برنامه های متعددی تعریف شد.

فعالیت قرارگاه حدنگاری سردار سلیمانی در راستای مبارزه با زمین‌خواری

وی افزود: در این راستا علاوه بر تشکیل دو جلسه قرارگاه حدنگاری مرکزی شهید سردار سلیمانی در سطح استان به ریاست استاندار و رئیس کل دادگستری و قاضی ویژه کاداستر استان، در تمامی شهرستان‌ها هم به ریاست فرمانداران و روسای دادگستری ها و همچنین دادستان ها بعنوان قاضی ویژه کاداستر شهرستان برگزار شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد اضافه کرد: در شهرستان‌ها شاهد برگزاری حداقل سه جلسه اصلی قرارگاه و تصویب حدود 20 بند مصوبه برای هر جلسه در هر شهرستان و نیز سه جلسه اجرایی قرارگاه با موضوع پیگیری مصوبات و روند پیشرفت فعالیت ها بوده ایم.

اقبال یادآور شد: همچنین قرارگاه حدنگاری در بخش‌هایی همچون بخش مرکزی یزد، زارچ، بخش های مرکزی اردکان، میبد، مهریز، اشکذر، ابرکوه، خاتم، مروست، تفت، ندوشن و... نیز با حضور بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شده است.

راه‌اندازی بیش از 225 دفتر حدنگاری در استان یزد

وی یکی دیگر از فعالیت‌ها را راه اندازی بیش از 225 دفتر حدنگاری بصورت موقت در سطح مراکز شهرستان ها، بخش ها و روستاها با همکاری فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها اعلام کرد که قرار است در قالب سه گام، به واحدهای ثبتی جهت تسریع در تعویض و صدور اسناد مالکیت مردم مناطق مختلف استان کمک کنند.

عضو شورای قضایی استان یزد با اشاره به تشکیل تیم جهاد ثبتی منتظران ظهور» اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد اظهار داشت: تلاش می کنیم همچون سایر گروه‌های جهادی فعال در سطح کشور و استان، روند امور ثبتی در واحدها و صدور اسناد مالکیت را تسریع کرده و مشکلات مردم در این خصوص را کاهش دهیم.

تشکیل تیم جهادی ثبت برای اجرای کامل قانون حدنگار

اقبال خاطرنشان کرد: تیم جهاد ثبتی «منتظران ظهور» اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد با استفاده از تمامی ظرفیت‌های بسیجی، جهادی و انقلابی درون سازمانی و نیروهای بسیجی، دهیاری ها و شوراها همزمان با هفته بسیج مستضعفان، اقدام نموده تا بهترین خدمات را به مردم دارالعباده و همچنین دستگاهها، سازمانها، شرکت‌ها و موسسات در سطح استان ارائه نماید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد افزود: این تیم تاکنون دو برنامه شامل سفر به ندوشن همزمان با هفته بسیج و سفر به شهرستان تفت و استقرار همزمان تیم جهاد ثبتی در قالب گروهای سازماندهی بایگانی، ساماندهی امور فنی و تاسیسات، ساماندهی اتاق ها و انبارها، گروه بازرسی و امور فرهنگی و نمازخانه اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان اجرا کرده که نتایج مثبتی به همراه داشته است.

رشد 15 درصدی تعویض اسناد دفترچه‌ای به کاداستری در استان یزد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد یکی از نتایج این برنامه ها را رشد 15 درصدی تعویض اسناد دفترچه‌ای به کاداستری در چهار ماه بعد از تشکیل قرارگاه حدنگاری، دفاتر حدنگاری و تیم جهاد ثبتی در استان یزد عنوان کرد.

این مسئول اظهار امیدواری کرد تا با اجرای هرچه سریعتر کامل قانون جامع حدنگار، شاهد عمل به امر واجب دستور مقام عظمای ولایت و ولایت مطلقه فقیه کشور و نیز کاهش دعاوی در شعبات و محاکم قضایی استان باشیم.

انتهای پیام /