پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

رایزنی تلفنی گالانت با وزیر دفاع آمریکا

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
رایزنی تلفنی گالانت با وزیر دفاع آمریکا

پات رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون اعلام کرد: یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و لوئید آستین، وزیر دفاع آمریکا طی تماسی تلفنی درباره تشدید تنش‌ها در منطقه و جنگ غزه به گفتگو پرداختند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا به صورت تلفنی درباره تشدید تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند.

انفجار دستگاه‌های پیجر در لبنان که با شهادت 9 تن و مجروح شدن 2 هزار و 750 تن دیگر همراه بود باعث شد اکنون بیشتر تحلیلگران انگشت اتهام را به سمت رژیم صهیونیستی نشانه بگیرند. این بدان معناست که باید در انتظار انتقام سخت محور مقاومت از دشمن صهیونیست بود.

بر این اساس، پات رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون اعلام کرد: یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و لوئید آستین، وزیر دفاع آمریکا طی تماسی تلفنی درباره تشدید تنش‌ها در منطقه و جنگ غزه به گفتگو پرداختند.

خبر مرتبط اولین واکنش آمریکا به انفجار پیجرهای حزب الله در لبنان / دخالتی نداشتیم

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره انفجار پیجرهای حزب‌الله در لبنان گفت: ما در حال جمع آوری اطلاعات در مورد این حادثه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: این تماس تلفنی پیرامون تهدیداتی بود که اکنون اسرائیل در منطقه با آنها مواجه است. آستین در این تماس به همتای صهیونیست پیرامون ضرورت استقرار آتش بس در غزه تاکید کرد. همچنین وی خواستار استفاده از دیپلماسی به منظور کاهش تنش‌ها و جلوگیری از گسترش منازعه به سایر مناطق شد.

این مقام پنتاگون تاکید کرد: مواضع آمریکا در خاورمیانه پس از انفجارهای لبنان تغییری نکرده است.

پیش از این واشنگتن با پایگاه‌های نظامی خود در منطقه و ارسال ناوهای هواپیمابر به دنبال خنثی سازی تهدیدات علیه رژیم صهیونیستی بود و تل آویو انتظار دارد با تشدید تنش‌ها در منطقه آمریکا بار دیگر این مسئولیت را برعهده بگیرد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

رایزنی تلفنی گالانت با وزیر دفاع آمریکا 2