یک‌شنبه 8 مهر 1403

رایزنی های وزیر خارجه ایران با رئیس جدید امارات

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
رایزنی های وزیر خارجه ایران با رئیس جدید امارات

وزیر امور خارجه کشورمان حسین امیرعبداللهیان در سفر به امارات گفت: در دیدار با محمد بن زاید رئیس جدید امارات در باره مسائل مشترک گفتگو کردیم.

وزیر امور خارجه گفت: در راستای سیاست همسایه پایه و همسایه محور بودن دولت سیزدهم، حضور من برای عرض تسلیت به رئیس جدید،. دولت و مردم امارات است. امیر عبداللهیان همچنین گفت تبریک به محمد بن زاید رئیس جدید امارات متحده عربی هم از اهداف حضور در ابوظبی است. وی تصریح کرد: برخی موضوعات مورد علاقه و مسائل مشترک از جمله حل مشکل ایرانیان مقیم امارات و تسهیل در امور آنها، محور گفتگو با رئیس جدید امارات است.

محمد بن زاید رئیس جدید امارات در دیدار با وزیر امور خارجه با قدر دانی از حضور هیئت جمهوری اسلامی ایران برگسترش روابط و اغاز مرحله جدید در درروابط دو جانبه تاکید کرد

وی ابراز امیدواری کرد موانع موجود در روابط بین دو کشور از بین برود.

بن زاید افزود: مسائل منطقه باید به دست کشورهای منطقه حل شود. رئیس جدید امارات متحده عربی با اشاره به اهمیت همسایگی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد امارات و ایران از ازل تا ابد با هم همسایه بوده و خواهند ماند.

امیر عبداللهیان هم انتخاب محمد بن زاید را به عنوان رئیس جدید امارات متحده عربی تبریک گفت و تاکید کرد: در دوره جدید شاهد تقویت روابط درهمه زمینه ها باشیم. دکتر امیر عبداللهیان با تاکید بر در نظر گرفتن منافع مشترک و منافع جمعی و تمرکز بر توان منطقه افزود باید در این مسیر قدم برداریم.

وزیر امورخارجه با اشاره به حضور جامعه بزرگ ایرانیان در امارات ضرورت تسهیل در امور آنان را یادآور شد.

وزیر امور خارجه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مسجد الاقصی تاکید کرد: رزیم صهیونیستی ریشه ناامنی در منطقه است.

طرفین در این دیدار بر گشودن صفحه جدید در روابط فی مابین تاکید کردند.