یک‌شنبه 1 مهر 1403

رایزنی وزیر دفاع آمریکا و گالانت / تاکید مجدد بر حمایت از اسرائیل

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
رایزنی وزیر دفاع آمریکا و گالانت / تاکید مجدد بر حمایت از اسرائیل

وزیر دفاع آمریکا در تماس با وزیر جنگ اسرائیل گفت ایالات متحده از آنچه آن را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» می‌نامد، حمایت می‌کند.

«لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده در تماس تلفنی با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر لزوم توجه به راهکار دیپلماتیک برای بازگشت شهرک‌نشین‌های صهیونیست به نواحی شمالی اراضی اشغالی در مرز لبنان تأکید کرد و گفت واشنگتن نسبت به وضعیت امنیت شهروندان خود در منطقه نگران است.

«پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده در بیانیه‌ای که در وبسایت این وزارتخانه منتشر شده، گفت: «در پی سلسله حملات راکتی حزب‌الله لبنان به نواحی شمالی اسرائیل، لوید آستین روز گذشته با وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل گفت‌وگو کرد.»

خبر مرتبط فرمان فوری آمریکا به شهروندانش؛ این کشور را ترک کنید

وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه از شهروندان آمریکایی خواست تا زمانی که گزینه‌های تجاری برای خروج از لبنان در دسترس است این کشور را ترک کنند.

بر اساس این بیانیه، آستین در این تماس نسبت به سلامت و امنیت شهروندان آمریکایی در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت ایالات متحده از آنچه آن را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» می‌نامد، حمایت می‌کند.

او همچنین تاکید کرد که برای بازگشت شهروندان صهیونیست به نواحی شمالی در مرز با لبنان، دستیابی طرفین به یک راهکار دیپلماتیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

رایزنی وزیر دفاع آمریکا و گالانت / تاکید مجدد بر حمایت از اسرائیل 2