سه‌شنبه 10 مهر 1403

رسانه‌های کردستان در زمینه آگاه‌سازی مردم علیه کرونا وارد عمل شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رسانه‌های کردستان در زمینه آگاه‌سازی مردم علیه کرونا وارد عمل شوند

سنندج - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: با توجه به شیوع موج دوم کرونا در استان، رسانه‌ها از اطلاع‌رسانی عبور کرده و در عرصه آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی وارد عمل شوند.

بهرام نصراللهی‌زاده روز یکشنبه در نشست اتاق رسانه ستاد مقابله با کرونای استان، اظهار داشت: شهرهای سنندج، قروه و مریوا، وضعیت مطلوبی در زمینه شیوع کرونا ندارند و 2 شهرستان نخست در وضعیت قرمز هستند.

وی به نگرانی شدید ایجاد شده به واسطه برگزاری امتحانات نهایی مدارس و بازگشایی دانشگاهها اشاره کرد و گفت: کمرنگ شدن حساسیت مردم و مسوولین نسبت به بیماری کرونا، نگران کننده است و تا چند روز قبل توقف سنگین اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری را در استان شاهد بودیم که با وجود تمامی زحمات اصحاب رسانه در ماه‌های نخست شیوع بیماری، حالا شاهد شیوع بیشتر بیماری هستیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، با تاکید بر اینکه در کنار ایجاد حساسیت‌های مردمی، باید شرایط لازم برای زندگی با کرونا نیز فراهم شود، افزود: در کنار توجه به حفظ سلامت، نیازمند اتخاذ تدابیری هستیم تا همزمان فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و خدمات‌رسانی صورت گیرد چرا که افق اطمینان‌بخشی برای پایان بیماری در حال حاضر متصور نیست.

نصراللهی‌زاده نکته مهم را افزایش آگاهی مردم و ایجاد حساسیت برای پیشگیری و مقابله با بیماری دانست و اضافه کرد: آگاه‌سازی تک‌تک شهروندان ضروری است و این مهم از عهده رسانه‌هایی بر می‌آید که از ابتدای شیوع کرونا، عملکرد مناسبی داشته‌اند.

وی موج جدید حساسیت را در شهرهای با وضعیت قرمز بسیار ضروری اعلام و اظهار داشت: استفاده از ماسک در ادارات و اماکن عمومی الزامی شده و ساماندهی دستفروشان در دستور کار ستاد مقابله با کرونای استان قرار دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 169 هزار و 425 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 75 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 8209 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز (جمعه) تا امروز (شنبه) 17 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2269 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 527 مورد بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید19 در کشور به 169 هزار و 425 نفر رسید.

وی ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته، 75 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 8209 نفر رسید اما خوشبختانه تاکنون 132 هزار و 38 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

جهانپور افزود: همچنین 2578 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون یک میلیون و 60 هزار و 126 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان و کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار دارند. در 24 ساعت گذشته، 15 استان فاقد فوتی و 6 استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید19 داشته اند.

*س_برچسب‌ها_س*