سه‌شنبه 24 مهر 1403

رسانه و نقش آن در آشکار کردن حقیقت اسرائیل، رژیم صهیونیستی را وادار به شهید کردن خبرنگاران کرده است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رسانه و نقش آن در آشکار کردن حقیقت اسرائیل، رژیم صهیونیستی را وادار به شهید کردن خبرنگاران کرده است

گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نرگس عبدلی - بر همگان آشکار است که برای جنگ ابعاد مختلفی است که یکی از این ابعاد بعد فرهنگیست و در بعد فرهنگی، جنگ روایت از برجسته‌ترین موضوعات است. جنگی که در طول درگیری 140 روزه نوار غزه و رژیم صهیونیستی طرفین این درگیری و جبهه‌های درگیر با آن را به خود مشغول داشته است؛ و میتوان گفت یکی از مهمترین جبهه‌های غرب، جنگ رسانه‌ای برای تغییر جای ظالم و مظلوم...

گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، نرگس عبدلی - بر همگان آشکار است که برای جنگ ابعاد مختلفی است که یکی از این ابعاد بعد فرهنگیست و در بعد فرهنگی، جنگ روایت از برجسته‌ترین موضوعات است. جنگی که در طول درگیری 140 روزه نوار غزه و رژیم صهیونیستی طرفین این درگیری و جبهه‌های درگیر با آن را به خود مشغول داشته است؛ و میتوان گفت یکی از مهمترین جبهه‌های غرب، جنگ رسانه‌ای برای تغییر جای ظالم و مظلوم در این جنایت‌هاست. درواقع آن‌ها با روایت سازی نادرست از وضعیت اخیر، در تلاش‌اند تا با سرپوش گذاشتن بر کشتار بی رحمانه مردم غزه، جنایت علیه بشریت نتانیاهو و رژیم جعلی‌اش را توجیه و همراهی کنند.

شایان ذکر است به دلیل جایگاهی که رسانه‌ها در فضای بین الملل دارند، می‌توانند موازنه قدرت را آنگونه که می‌خواهند به جهانیان نشان دهند و اینگونه افکار جمعی را در تمام سطوح با خود همراه سازند.

سیف الدین موعد، مدیر شبکه فلسطین الیوم، در این باره در گفتگویی با خبرنگار دانشجو گفت: رسانه و نقش آن در ارائه‌ی تصویر ملت فلسطین، نیرو‌های اشغالگر را وادار ساخت رسانه‌ها و خبرنگاران را در طول 4 ماه گذشته و در طول جنگش با غزه مورد هدف قرار دهند.

وی افزود: الان بخش بزرگی از روزنامه نگاران فلسطینی با استفاده از رسانه تصویر مستقیم و زنده فلسطین را ارائه می‌دهند که این مسئله موجب شکستن محاصره و محدودیت‌های نیرو‌های استکبار جهانی در قضیه‌ی فلسطین شده است.

همچنین ادامه داد: همکاری بزرگی در سطح کشور‌های عربی و اسلامی و رسانه‌های مقاومت در بحث روایت جنگ غزه و اسرائیل شکل گرفته است؛ و در پایان تاکید کرد: ما نیاز به توسعه‌ی رسانه هایمان داریم تا بر نسل جوان تمرکز کنیم. بر جوانان و دانشجویانی که با دست‌های آنان ممکن است در واقعیتی که در آن زندگی می‌کنیم تغییر رقم بخورد.