شنبه 31 شهریور 1403

رسیدن بورس به ناحیه های حمایت قوی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
رسیدن بورس به ناحیه های حمایت قوی

بورس امروز با اصلاح غیرقابل انتظار 63 هزار واحدی روبرو شد تا نشان دهد برای صعود، خطرناکتر خواهد شد.

بورس امروز با اصلاح غیرقابل انتظار 63 هزار واحدی روبرو شد تا نشان دهد برای صعود، خطرناکتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس امروز با اصلاح بیش از 63 هزار واحدی به جایگاه 2 میلیون و 214 هزار واحد رسید تا به ناحیه‌های حمایت قوی شاخص کل نزدیک شود، حال شاخص کل ناحیه قوی 2 میلیون و 200 هزار واحد را پیشرو دارد و باید دید در معاملات روز یکشنبه می‌تواند آن را حفظ کند یا خیر؟

ارزش معاملات خرد بورس به 13,872 میلیارد تومان رسید تا نشان دهد تمایل سنگینی برای فروش وجود ندارد، امروز اما تعداد نمادهای منفی به شدت بالا بود، 275 نماد منفی و 286 نماد صف فروش بودند، 41 نماد مثبت و 46 نماد هم صف خرید بودند، با این شیوه ریزش رشدهای شدیدی در اواسط هفته یا آغاز هفته آینده در انتظار بورس خواهد بود.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم 1,977 میلیارد تومان (0.7 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات 1,258 میلیارد تومان (0.8 برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات 1,041 میلیارد تومان (0.7 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 2,720 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود 542 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.