یک‌شنبه 15 مهر 1403

رشد قیمت دلار روانی و موقت است / فروکش نرخ ارز طی روزهای آینده

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
رشد قیمت دلار روانی و موقت است / فروکش نرخ ارز طی روزهای آینده

یک نماینده مجلس با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز در بازار در یک سال گذشته نسبت به دوره‌های قبل کاهش چشمگیری داشته، گفت: واقعیت این است که افزایش کنونی نرخ دلار متأثر از جنگ روانی است.

نماینده مجلس با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز در بازار در یک سال گذشته نسبت به دوره‌های قبل کاهش چشمگیری داشته، گفت: واقعیت این است که افزایش کنونی نرخ دلار متأثر از جنگ روانی است.

احمد بیگدلی نماینده مجلس در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نوسانات قیمت ارز در بازار در یک سال گذشته نسبت به دوره‌های قبل کاهش چشمگیری داشته، گفت: واقعیت این است که افزایش کنونی نرخ دلار متأثر از جنگ روانی است و توجیه و دلیل اقتصادی ندارد.

وی افزود: پس از ترور اسماعیل هنیئه در تهران نرخ ارز جهش چندانی نداشت و پس از نوسان اندک، دوباره به سطح قبلی بازگشت. در حال حاضر نیز با حمله ایران به اسرائیل افزایش نرخ ارز موقتی خواهد بود و نوسان آن پایدار نیست.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس اظهار داشت: دشمن سعی می‌کند تا با فضاسازی روانی و قیمت سازی‌های کاذب از طریق عوامل نفوذی خود بازار ارز ما را دچار التهاب کند که مردم باید آگاهانه و هوشمندانه رفتار کنند تا دچار ضرر و زیان نکنند و فریب دلالان و سودجویان را نخورند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته شاهد اتفاقات متعدد سیاسی - نظامی در کشور و منطقه بودیم که با این حال شدت نوسانات نسبت به گذشته بسیار کمتر بود و حتی می‌توان گفت ثبات بازار به‌خوبی حفظ شد.

وی افزود: تأثیر جنگ بر اقتصاد کشورها یک تأثیر و رابطه مستقیم است؛ اما با وجود همه تأثیرات مخرب جنگ منطقه و مسائل امنیتی، اقتصاد و بازار ارز ما دچار التهاب شدید نشد چرا که شرایط اقتصادی و شاخص‌ها از جمله نرخ رشد نقدینگی و تورم نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار داشت.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: دولت آقای پزشکیان هم باید با یک مدیریت قوی و با برنامه‌ریزی مناسب این مسیری که از یکی دو سال گذشته در بازار ارز آغاز شده را با قدرت ادامه دهد تا شاهد ثبات کامل در بازار ارز و بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان باشیم چرا که باعث پیش‌بینی پذیری و اطمینان‌خاطر فعالان اقتصادی و در نتیجه رشد سرمایه‌گذاری می‌شود.