شنبه 7 مهر 1403

رشد 142درصدی تعداد سرویس‌های امانت پستی در خوزستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رشد 142درصدی تعداد سرویس‌های امانت پستی در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل پست خوزستان گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، تعداد سرویس‌های بسته و امانت پست خوزستان 142 درصد افزایش یافته است.

مهران حموله روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تعداد بسته و امانات پستی در 2 ماه نخست پارسال 158 هزار مرسوله بود که این رقم در 2 ماه نخست امسال به 383 هزار مرسوله شامل بسته و امانات وارده و توزیع شده رسید.

وی همچنین از رشد مرسولات خرید و فروش اینترنتی و خدمات الکترونیکی در این ایام خبرداد و افزود: پست پیش از این و در راستای پیاده سازی پست هوشمند زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی و برپایه فناوری خود را توسعه داده بود و به همین دلیل توانست با توانمندی بیشتری در این شرایط خدمات الکترونیکی خود را جایگزین نیازهای مردم و کسب و کارها کند.

وی با اشاره به خطر رکود و از بین رفتن کسب و کارها به دلیل گسترش بیماری کرونا در کشور از برنامه‌ریزی پست در راستای گسترش بازارهای الکترونیکی و ارایه خدمات به کسب و کارها با اطلاع رسانی و جذب فروشگاه‌ها و کسب و کارها به زنجیره خدمات الکترونیکی پست و همچنین توسعه بستر خرید اینترنتی برای مردم خبر داد..

حموله، افزایش مبادلات و سرویس‌های الکترونیکی را معادل با افزایش تلاش در بخش‌های اجرایی پست بیان کرد و ادامه داد: مردم استقبال بسیار خوبی در زمینه خرید و فروش اینترنتی داشتند که پست در این راستا به شکست زنجیره خریدها و دریافت خدمات حضوری و جایگزینی آن با ارایه خدمات الکترونیکی و خرید و فروش اینترنتی و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نگهداری، جابه‌جایی و توزیع مرسولات توجه ویژه‌ای دارد.

بر اساس این گزارش، خرید تولیدات بومی، از طریق سرویس مرسولات پستی بومی استان که از اسفند سال 97 فعالیت خود را آغاز کرد زمینه خرید مشتریان از هر کجای کشور از بازار الکترونیکی پست به آدرس http://ebazar.post.ir را فراهم کرده است.

تولید کنندگان و یا فروشندگان محصولات بومی در هر استان می‌توانند محصولات خود را در فروشگاه مجازی که در بازار الکترونیکی پست به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد عرضه کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*