یک‌شنبه 8 مهر 1403

رشد 178 درصدی صادرات در پایانه ریلی آستارا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رشد 178 درصدی صادرات در پایانه ریلی آستارا

رشت - ایرنا - مدیرکل راه آهن شمال 2 گفت: طی دو ماه نخست امسال؛ در مجموع 41 هزار و 535 تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شد که این میزان صادرات نسبت به 14 هزار 939 تن مدت مشابه پارسال 178 درصد رشد داشت.

غلامحسین ولدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زمینه حمل بار و ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا اظهار داشت: طی مدت یاد شده؛ 81 هزار و 967 تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به 59 هزار و 638 تن مدت مشابه پارسال 38 درصد رشد را نشان می دهد.

وی یادآور شد: همچنین طی دو ماه گذشته، 32 هزار و 713 تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا وارد شده و در این مدت هفت هزار و 719 تن کالا در این پایانه ترانزیت شده است.

وی با اشاره به این که عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو بود افزود: کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا محسوب می شود.

مدیرکل راه آهن شمال ادامه داد: سیمان، کلینکر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

راه آهن آستارا - آستارا فروردین ماه سال 97 با حضور رئیسان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان به بهره برداری رسید و روزانه قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان، کالاهای خود را در بارانداز آستارای ایران تخلیه می کنند و بار، به وسیله کامیون ها به صورت حمل و نقل ترکیبی به نقاط دیگر کشور منتقل می شود.

همچنین نیمه اسفندماه سال 97 راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد. یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل کریدور اقتصادی نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.

*س_برچسب‌ها_س*