سه‌شنبه 17 مهر 1403

رشد 20 درصدی جابه‌جایی کالای دریایی در 3 ماه نخست امسال

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
رشد 20 درصدی جابه‌جایی کالای دریایی در 3 ماه نخست امسال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مراسم روز جهانی دریانوردی امروز با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، جمعی از دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی کشور و دریانوردان برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روز جهانی دریانورد 4 تیرماه است اما امسال این مراسم زودتر برگزار شد.

وی افزود: سال گذشته در حمل و نقل دریایی رکوردهای درآمدی و جابه جایی محقق شد اما امسال برای حمل و نقل دریایی سال پر رونقی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه حمل و نقل دریایی تعرفه ها نسبت به سال قبل کمتر است گفت: در 3 ماهه ابتدایی امسال جابه جایی 20 درصدی حمل کالای دریایی محقق شد.

مدرسی خیابانی اظهار داشت: در توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی امیدواریم اقدامات خوبی در حوزه لجستیک کشتیرانی انجام شود.

وی گفت: از شرق دور تا روسیه و قزاقستان به صورت حمل و نقل ترکیبی، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد؛ مسیر بندرعباس و بندر چابهار توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعال است و امیدواریم رکوردهای حمل کالا جابه جا شود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به ونزوئلا با اقتدار اعلام کرد که کالاهای ایرانی به دورترین نقاط آمریکای لاتین منتقل می‌شود و این افتخار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: امروز در مراسم بزرگداشت روز دریانورد هستیم و این اتفاقات مثبت در بخش حمل و نقل دریایی به همت همه دریانوردان رخ داده است.

مدرس خیابانی گفت: جهت حمایت از دریانوردان برنامه‌ریزی خاصی داریم، همچنین جهت تامین نیروی انسانی، پارسال 400 نفر افراد علاقه‌مند جهت آموزش دریانوردی جذب کردیم و امسال نیز 120 نفر تا پایان سال جذب خواهند شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید دریانورد مدرس خیابانی روز جهانی دریانورد کشتیرانی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است