دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

رشد 52 درصدی ورود گردشگر به کشور

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
رشد 52 درصدی ورود گردشگر به کشور

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، علی‌اصغر شالبافیان صبح امروز دوشنبه 23 بهمن 1402 در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که با حضور رئیس‌جمهوری، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: در 10 ماه نخست امسال 5 میلیون و 400 هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 52 درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری کشور افزود: نمایشگاه امسال در مساحتی به وسعت 60 هزار متر مربع و در 20 سالن برگزار می‌شود که این نمایشگاه امسال در مراسم افتتاحیه میزبان رئیس جمهوری اسلامی ایران، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری است، همچنین 50 برنامه تخصصی برای این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شده و هم زمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، 20 اینفلوئنسر به‌منظور تولید محتوا در حوزه گردشگری وارد کشور شده‌اند.

شالبافیان با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه 1300 متر مربع فضا به حوزه گردشگری اختصاص پیدا کرده و نمایندگان 70 بیمارستان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: 12 کشور در این نمایشگاه صاحب غرفه هستند و این درحالی است که 13 هیأت خارجی از نمایشگاه بازدید می‌کنند و 68 غرفه از کشورهای مختلف هم حضور فعال دارند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه دارد و در این دولت 1607 پروژه با حجم سرمایه گذاری 40 هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی گفت: این در حالی است که هم‌زمان با برپایی نمایشگاه گردشگری تهران، 600 بسته سرمایه‌گذاری با همکاری استانداری‌ها تدوین شده است.

شالبافیان به توجه رئیس جمهوری به حوزه گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: 13 طرح تحولی در دولت سیزدهم احصا شده که این 13 طرح محتوایی با نظارت مستقیم رئیس‌جمهوری انتخاب شده و یکی از این 13 طرح، محور جذب گردشگر خارجی به کشور است.

معاون گردشگری وزارت میراث گفت: در دولت سیزدهم 50 پروژه بزرگ مقیاس در حوزه گردشگری شناسایی و مشکلات آن‌ها برطرف شده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سید عزت الله ضرغامی

توسعه گردشگری

وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
رشد 52 درصدی ورود گردشگر به کشور 2
رشد 52 درصدی ورود گردشگر به کشور 3