یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

رضاییان: هنوز قدرت هندبال غرب آسیا در دست ایران است / فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های اردو و اعزام را تامین کند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رضاییان: هنوز قدرت هندبال غرب آسیا در دست ایران است / فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های اردو و اعزام را تامین کند

سرپرست تیم ملی هندبال جوانان دختر کشورمان گفت: فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند و هزینه های اردو و اعزام را تامین کند چرا که این هزینه‌ها سرسام‌آور است.

- اخبار ورزشی -

مریم رضاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال جوانان دختر کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه مسابقات جهانی اظهار داشت: با توجه به وجود ژاپن، چین، کره‌جنوبی و چین تایپه سطح مسابقات بالا بود تا جایی که همه فکرمی‌کردند ژاپن و کره جنوبی در فینال باشند اما چین با اختلاف یک امتیاز ژاپن را برد و فینال بین چین و ژاپن خواهد بود. این نشان می‌دهد سطح چین بالا بوده و ما برابر چین خوب ظاهر شدیم.

هندبال قهرمانی آسیا | برتری دختران ایران مقابل هنگ‌کنگ

وی در ادامه افزود: هنوز قدرت هندبال غرب آسیا در دست ایران است اما اگر به فکر نباشیم کویت و بحرین کار می‌کنند و به ما می‌رسند. تیم هندبال جوانان ما تمام تیم‌ها یعنی هند، ازبکستان و قزاقستان که در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در دوره قبل را قبلا شکست داده بودیم را در این دوره شکست دادیم ولی هندبال شرق آسیا جلو است و سطح متفاوتی دارد.

سرپرست تیم ملی هندبال جوانان کشورمان تاکید کرد: علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون به بانوان فرصت‌های بی نظیری داده و در هیچ رشته این زمینه فراهم نشده و از نگاه ویژه وی تشکر می‌کنم. امیدوارم پس از کسب این سهمیه بتوانیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و بتوانیم مثل دوره قبل که در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به جمع 16 تیم نهایی رسیدیم، در این دوره این عملکرد خوبی داشته باشیم.

رضاییان عنوان کرد: اتفاق خوبی که در فدراسیون افتاده این است که برنامه ریزی خوبی برای لیگ صورت گرفته و لیگ امسال تمام می‌شود. پارسال لیگ اردیبهشت تمام شد و این به ضرر تیم بود چرا که بچه‌ها خسته بودند و چند بازیکن اصلی ما از جمله شهرزاد نصوحی و فاطمه مریخ مصدوم شدند.

وی در خصوص لزوم حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از هندبال بانوان گفت: فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های اردو و اعزام را تامین کند چرا که این هزینه‌ها سرسام‌آور است. خانم کاظمی‌پور، معاون بانوان وزارت ورزش هم همواره از ما حمایت می‌کند و لازم است سایر بخش‌ها نیز کنار فدراسیون باشند. نیاز اصلی این تیم حمایت مالی مسئولین و برگزاری بازی تدارکاتی با کشورهایی است که می‌توانند در ایران حاضر شوند.

وی در خصوص عملکرد دروازه‌بان کشورمان در این مسابقات و انتخابش به عنوان بهترین بازیکن در دیدار با هند و قزاقستان گفت: الناز یار محمدی یکی از بازیکنان تاثیرگذار ما است و حضورش خیر و برکت بود و با درخششی که داشت خود را ثابت کرد و مقابل قزاقستان غوغا کرد و سیوهای خوبی داشت.