شنبه 8 اردیبهشت 1403

رهبر انقلاب از حضور چه کسی در دولت روحانی استقبال کردند؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
رهبر انقلاب از حضور چه کسی در دولت روحانی استقبال کردند؟

روحانی گفت: در دولت دوازدهم به دلایلی انتخاب رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با رهبری هماهنگ شد. با این وجود من تمام وزرای دولت را بدون استثنا با ایشان چک کردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز 25 بهمن‌ماه در دیدار اعضای تحریریه روزنامه اعتماد به سؤالات آن‌ها درباره مهم‌ترین وقایع دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم پاسخ داد که در سالنامه نوروزی این روزنامه منتشر شد.

در بخشی از این گفتگو آمده است:

برخی وزرا مانند وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی با مقام معظم رهبری معرفی می‌شوند. در دولت دوازدهم به دلایلی انتخاب رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با رهبری هماهنگ شد. با این وجود من تمام وزرای دولت را بدون استثنا با ایشان چک کردم.

وی گفت: درباره بعضی وزرا ایشان نظری نمی‌دادند اما مثلا از آقای حجتی در وزارت جهاد کشاورزی راضی بودند. ابتدای دولت یازدهم وقتی به ایشان گفتم آقای حجتی را می‌خواهم معرفی کنم، ایشان گفتند خیلی خوب است. دولت دوازدهم آقای حجتی قبول نکرد. فرد دیگری را برای وزارت تعیین کرده بودم. وقتی به رهبری گفتم، ایشان گفتند چرا آقای حجتی نیست؟ گفتم آقای حجتی خودش قبول نکرد. گفتند نه صدایش کنید و خودتان به او بگویید. دوباره آقای حجتی را خواستم و پذیرفت، البته سال 98 استعفا داد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888778