دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

رهبر انقلاب بر پیکر مرحوم دعائی نماز میت اقامه کردند

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
رهبر انقلاب بر پیکر مرحوم دعائی نماز میت اقامه کردند

آیت‌الله خامنه‌ای روز دوشنبه با حضور در کنار پیکر مرحوم سیدمحمود دعائی ضمن قرائت فاتحه، بر آن یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) نماز میت اقامه کردند.

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر انقلاب روز دوشنبه (1401/03/16) با حضور در کنار پیکر مرحوم حجت‌الاسلام سیدمحمود دعائی ضمن قرائت فاتحه، بر آن یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) نماز میت اقامه کردند. در این مراسم جمعی از خانواده و بستگان مرحوم حجت‌الاسلام دعائی نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعائی از مبارزان قدیمی نهضت و انقلاب اسلامی و همراهان امام خمینی رحمهالله علیه در زمان تبعید ایشان در نجف بود. وی در اوائل سال 1358 به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق انتخاب شد و از اردیبهشت 1359 با حکم امام رحمهالله علیه بعنوان سرپرست مؤسسه اطلاعات منصوب شد. شش دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از دیگر سوابق این روحانی فروتن و ساده‌زیست است که عصر یکشنبه 15 خرداد 1401 به لقاءالله پیوست.

رهبر انقلاب روز گذشته نیز با صدور پیام تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحمود دعائی، ضمن اشاره به صفا، سلامت نفس، ارادت عمیق و راسخ وی به امام بزرگوار و انقلاب، تفضلات الهی را برای آن مرحوم مسالت کردند.