پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

روابط دوجانبه روسیه و کره شمالی گسترش می‌یابد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
روابط دوجانبه روسیه و کره شمالی گسترش می‌یابد

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور و «چو سون هوی» همتای کره شمالی او، در مورد توسعه روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزرای امور خارجه روسیه و کره شمالی در نشستی در مسکو درباره توسعه روابط دوجانبه در چارچوب مشارکت جامع راهبردی رایزنی کردند.

وزارت امور خارجه روسیه درباره این مذاکرات در بیانیه‌ای تصریح کرد: دیپلمات‌های ارشد روسیه و کره شمالی از این فرصت برای تبادل نظر در مورد راه‌های توسعه روابط دوجانبه مطابق با سطح مشارکت همه‌جانبه راهبردی بین دو کشور استفاده کردند.

طبق این بیانیه، سرگئی لاوروف جشن سنتی «چوسوک» به مناسبت برداشت محصول را که امروز در کره شمالی برگزار می‌شود، صمیمانه به چو سون هوی تبریک گفت و برای او سفری ثمربخش به سن‌پترزبورگ آرزو کرد.

وزیر امور خارجه کره شمالی در حال رفتن به سن‌پترزبورگ برای شرکت در اولین «مجمع زنان بریکس» در حاشیه چهارمین «مجمع زنان اوراسیا» بوده است.

خبر مرتبط سایت‌های هسته‌ای روسیه در انتظار دستور پوتین

اقتصادنیوز: یک مقام ارشد دولت روسیه در تاسیسات هسته‌ای این کشور در اقیانوس منجمد شمالی گفت که در صورت دستور ولادیمیر پوتین، آزمایش‌های هسته‌ای از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طی سال گذشته، کره شمالی روابط خود با روسیه را به طور قابل توجهی تقویت کرده است. در این راستا، در نشست بین سران دو کشور در ماه ژوئن (خرداد / تیر) یک پیمان مشارکت راهبردی جامع امضا شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
روابط دوجانبه روسیه و کره شمالی گسترش می‌یابد 2