پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

روایتی از مهمترین نکته مورد توجه رسانه‌های خارجی در مذاکره رئیسی و پوتین

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
روایتی از مهمترین نکته مورد توجه رسانه‌های خارجی در مذاکره رئیسی و پوتین

میزان نوشت: کارشناس مسائل بین الملل گفت: رسانه‌های عربی، منطقه‌ای، اروپایی و آمریکایی تا 2 روز بعد از انجام این سفر به تحلیل زوایای مختلف آن پرداختند.

سیدرضا صدرالحسینی، با اشاره به اهمیت و ابعاد مختلف سفر رئیس‌جمهور به روسیه بیان کرد: این سفر توانست باعث تحکیم روابط ایران با کشور صاحب‌نام، قدرت و پرظرفیت روسیه شود، همچنین موجب افزایش حجم ارتباطات تجاری، اقتصادی، ساسی، فرهنگی، نظامی، دفاعی و امنیتی دو کشور شد.

وی با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به روسیه موجب تحکیم جبهه ضد تحریم شد، افزود: ایجاد باشگاه کشورهای تحریم شده توسط آمریکا از دیگر دستاوردهای حائز اهمیت این سفر بود و قطبی به اقطاب مخالف اقتصاد امپریالیستی غرب اضافه شد.

بیشتر بخوانید:

کارشناس مسائل بین‌الملل بابیان اینکه آینده منطقه و افزایش امنیتی که باید در آن حاکم شود نیز جزو مسائل موردبحث روسای جمهور ایران و روسیه در این سفر بود، گفت: تابلوی اصلی این سفر اقتصادی بود و مسائل مشترک تجاری، بانکی سوئیفت روسی موردتوجه مقامات 2 کشور قرار گرفت.

صدرالحسینی به رزمایش نظامی ایران، روسیه و چین بلافاصله پس از انجام سفر رئیس‌جمهور به روسیه اشاره کرد و گفت: جهت‌گیری سیاست خارجی دولت سیزدهم در راستای عمق‌بخشی و توسعه روابط با همه کشورهای همسایه، منطقه و جهان به‌طور متوازن است.

وی با اشاره به توجه گسترده رسانه‌های جهان به سفر رئیس‌جمهور گفت: رسانه‌های عربی، منطقه‌ای، اروپایی و آمریکایی تا 2 روز بعد از انجام این سفر به تحلیل زوایای مختلف آن پرداختند و یکی از نکات مورد توجه‌شان، رساندن سلام و آرزوی سلامتی پوتین برای رهبر انقلاب بود که نشان داد رهبران جهان جایگاه رهبری در ایران را به‌خوبی می‌شناسند.

21219

کد خبر 1596950
روایتی از مهمترین نکته مورد توجه رسانه‌های خارجی در مذاکره رئیسی و پوتین 2