چهارشنبه 18 مهر 1403

روحانیان از ظرفیت خیران در تبیین مفاهیم قرآن بهره بگیرند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روحانیان از ظرفیت خیران در تبیین مفاهیم قرآن بهره بگیرند

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: همانگونه که در زمینه‌های بهداشت و مدرسه سازی نیاز به کمک خیران وجود دارد، روحانیان از ظرفیت خیران استان در راستای ترویج و تبیین مفاهیم و توسعه فعالیت‌های قرآنی نیز بهره بگیرند.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه سمنان، استانی قرآنی است گفت: تحقق جامعه‌ای سعادتمند با حال خوب در گرو تمسک به قرآن است.

وی با اشاره به ضرورت به کارگیری معارف قرآنی افزود: باید در فعالیت‌های شاخص قرآنی از دنیای اسلام الگو برداری شود.

استاندار سمنان گفت: سند چشم انداز فعالیت‌های قرآنی استان سمنان برنامه‌های راهبردی خوبی دارد به شرطی که به صورت کامل اجرا شود.

آشناگر بیان کرد: یکی از راهبردهای کلان چشم‌انداز فرهنگ عمومی استان، نهادینه سازی فرهنگ قرآن در سطح عمومی جامعه و ریز برنامه تحقق این راهبرد، همکاری و هماهنگی بین نهادهای تبلیغی و اطلاع‌رسانی برای تبیین فرهنگ قرآن است.

وی با بیان اینکه نهادهای مختلفی مسئول تبیین قرآن هستند گفت: موضوع مهم در تحقق این راهبرد کلان، بازتعریف مشارکت‌های عمومی و توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد است.

استاندار سمنان با اشاره به نقش مهم نظام آموزشی در این زمنیه و لزوم تربیت دانش‌آموزان با فعالیت‌های قرآنی ادامه داد: باید با زبان ساده و روان مباحث قرآنی برای دانش‌آموزان تفسیر شود.

آشناگر بیان کرد: اکنون که تعداد زیادی از دانش‌آموزان به گوشی تلفن همراه و اینترنت دسترسی دارند و به واسطه آموزش مجازی، فعالیت دانش‌آموزان در فضای مجازی متعارف شده است، فرصت خوبی برای ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری بین نهادهای فرهنگی و هنری استان گفت: برخی هنرمندان و نویسندگان استان در حوزه قرآن فعال هستند و فقط باید فعالیت‌های آنان ساماندهی شود.

نهادینه‌سازی فرهنگ تمسک به قرآن و عترت، نهادینه‌سازی آداب و سبک زندگی ایرانی اسلامی، آموزش و تربیت شهروندی، ورزش همگانی و گردشگری، اخلاق و فرهنگ کار، استفاده از تولید داخلی و جهش تولید، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از تجمل گرایی، ارتقای فرهنگ کتابخوانی و قانون‌گرایی، گسترش نظم و انضباط، خودباوری ملی و وفاق اجتماعی، تحکیم تعالی و ایمن‌سازی بنیاد خانواده و رعایت حرمت و حقوق زن، و نهادینه سازی هنر تعالی بخش و شوق آفرین، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، سرمایه اجتماعی، ارتقای اخلاق و مناسبات انسانی، مصرف رسانه و فضای مجازی و کاهش آسیب های اجتماعی 17 راهبرد کلان فرهنگ عمومی استان سمنان است.

این راهبردها در سال 99 برای کار در سال 1400 تا افق چشم‌انداز 1404 تدوین شد.

*س_برچسب‌ها_س*