دوشنبه 9 مهر 1403

روحانیت در راستای تقویت گفتمان ولایت بیش از پیش تلاش کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
روحانیت در راستای تقویت گفتمان ولایت بیش از پیش تلاش کنند

حجت الاسلام خلیفاوی تاکید کرد: جامعه روحانیت باید در راستای تقویت مدیریت فرهنگی، راهبری و هدایت فرهنگی و همچنین گفتمان ولایت بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی خلیفاوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر در حاشیه نشست تخصصی روحانیون و مبلغان در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه روحانیت خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی هستند، اظهار کرد: این افراد هر جا که نیاز هست به فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری لبیک می‌گویند.

وی افزود: روحانیون در کنار تشویق، مبلغ بودند، یعنی فقط تشویق نمی‌کردند آنها با تبلیغ و بیان ضرورت جهاد در مقابل دشمنان بصیرت‌افزایی می‌کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر با بیان اینکه مهمترین نقش روحانیون این بود که شهید شدند، افزود: علمای ما در دوران هشت سال دفاع مقدس ضمن تشویق، تبلیغ، تعلیم در خط مقدم حضور پیدا کردند و در جنگ با دشمنان به شهادت رسیدند.

وی خاظرنشان کرد: اقدامات انجام شده از سوی جامعه طلاب و روحانیون در خدمت‌رسانی به مردم در زمان بروز حوادث و مشکلات مختلف قابل توجه و تقدیر است و این روند باید با قدرت و قوت بیشتری تداوم یابد.

خلیفاوی تصریح کرد: جامعه روحانیت باید در راستای تقویت مدیریت فرهنگی، راهبری و هدایت فرهنگی و همچنین گفتمان ولایت بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرخمیر با اشاره به نقش مهم روحانیت در بصیرت‌افزایی جامعه گفت: روحانیون نقش مهمی در بصیرت‌بخشی جامعه دارند و باید بیش از پیش به این رسالت خطیر خود عمل کنند. مردم نیز روحانیت را نماد پرچم دین می‌دانند و اگر روحانیت در جامعه در تمام کارها پیشرو باشد مردم نیز به دنبال آن‌ها حرکت خواهند کرد.

وی گفت: انسجام و وحدت در میان مسلمانان یکی از ضروریات است که در آیات قرآن به آن تاکید شده و مسلمانان و شیعیانی که در ایران اسلامی زندگی می‌کنند تحت لوای امامت و ولایت قرار دارند.

خلیفاوی تصریح کرد: روحانیون به‌عنوان مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه، نقش مهمی در بصیرت بخشی مردم در مقابل ترفندهای دشمنان دارند و باید بیش از پیش به این رسالت خطیر خود عمل کنند.

گفتنی است، بازخوانی اهمیت و نقش تاریخی روحانیت متعهد با تکیه بر اندیشه امام خمینی (ره) در منشور روحانیت، امکان‌ها و فرصت‌های روحانیت برای ورود به میدان های مبارزه جدید، موانع و محدودیت‌های روحانیت برای نقش آفرینی در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض از جمله محورهای مورد بحث در این نشست بود.

انتهای پیام /