پنج‌شنبه 12 مهر 1403

روحانی: مردم در مصرف آب و برق ما را یاری کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روحانی: مردم در مصرف آب و برق ما را یاری کنند

تهران - ایرنا - رییس جمهوری گفت: افتتاح 18 واحد نیروگاهی و 9 سد تا پایان سال دلگرم کننده است اما مردم باید در مصرف آب و برق ما را یاری کنند تا از تابستان عبور کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز پنجشنبه (15 خرداد) در چهارچوب کاروان «هر پنجشنبه، افتتاح طرح های زیربنایی در کشور»، در آیین بهره برداری از طرح های نیروگاهی، در استان های آذربایجان غربی و بوشهر که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: باید در تابستان و در شرایط گرما مصرف را کنترل کنیم.

وی افزود: فعالیت اقتصادی ایران و همه کشورها امروز با مشکلات فراوانی در بخش اقتصاد مواجه شده، هنوز همه کسب و کارها یعنی مهدکودک ها، سالن های اجتماعات، مدارس و دانشگاه های هنوز به صورت صددرصد فعال نیستند و در اماکن متبرکه هم بازگشایی محدود بوده است.

روحانی گفت: ما هم با مشکلات فراوانی در بخش اقتصاد مواجه هستیم اما مردم به خوبی ما را یاری کردند و دست همدیگر را در این روزهای سخت گرفتند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه یکی از مسائل بسیار مهم برای ما به ویژه در شرایط کرونا موضوع آب و برق است، گفت: در شرایط کنونی اگر برق یک شهرستان قطع شود، بیمارستان دچار مشکل می‌شود و عزیزانی که در بیمارستان بستری هستند با شرایط سخت امسال مشکل خواهند داشت یا مردمی که در خانه خود را ایزوله کرده اند و یا در حال زندگی هستند نیازمند به برق هستند. همچنین دلیل دستورالعمل های بهداشتی ارائه شده از سوی دولت که مردم باید چندین بار بتوانند دست خود را به خوبی شست و شو دهند. بنابراین امسال این شرایط خاصی در زمینه آب و برق داریم و نباید اجازه دهیم برق قطع شود.

وی ادامه داد: من خوشحالم افتتاح های خوشحال کننده برای همه مردم داریم. تا پایان امسال 18 واحد نیروگاهی افتتاح خواهد شد این دلگرم کننده است. امروز هم واحد نیروگاهی با توان 160 مگاوات در عسلویه بوشهر افتتاح شد که 2240 میلیارد تومان هزینه برای آن شده است

رییس جمهوری همچنین با یادآوری و مرور حادثه 15 خرداد گفت: نهضت اسلامی از سال 41 شروع شد اما یکی از مقاطع اوج این نهضت در سال 42 بود. در آغاز این سال داستان کشتار طلاب در مدرسه فیضیه در دوم فروردین را شاهد بودیم. دومین نقطه اوج در سال 42 به 15 خرداد مربوط می شود. مردم می دانند که 13 خرداد سال 42 مصادف با روز عاشورا بود و امام سخنرانی بسیار مهم خود را در مدرسه فیضیه قم عصر 13 خرداد 42 یعنی عصر روز عاشورا ایراد کردند.

روحانی ادامه داد: فردای آن روز در منزل ایشان هم سخنرانی های مهمی ایراد شد و شب 15 خرداد امام دستگیر و به تهران آورده و به زندان منتقل شد. مردم صبح زود در تهران و قم و شهرهای دیگر مطلع شدند که مرجع بزرگ تقلید و رهبر بزرگ نهضت اسلامی را بر خلاف همه قوانین و مقررات دستگیر کردند و تصمیم رژیم این بود که برای امام در دادگاه حکم زندان بسیار طولانی را تدارک ببینند. ادامه دارد

*س_برچسب‌ها_س*