شنبه 14 مهر 1403

روزانه هشت دستگاه موتورسیکلت رسوبی در زنجان ترخیص می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روزانه هشت دستگاه موتورسیکلت رسوبی در زنجان ترخیص می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس پلیس راهور شهرستان زنجان گفت: در راستای اجرای طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ، روزانه به طور میانگین هشت دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان ترخیص می‌شود.

سرهنگ مجید باقری، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ از 18 آبان ماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز به مرحله اجرا درآمده است که تا کنون نسبت به ترخیص بیش از 70 دستگاه موتورسیکلت در شهرستان زنجان اقدام شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در این استان مربوط به شهرستان زنجان بوده و این طرح مورد استقبال بالای صاحبان موتورسیکلت های توقیفی قرار گرفته است که به حتم تا زمان پایان طرح که 17 دی ماه امسال تعیین شده است تعداد موتورسیکلت ترخیصی بیشتر از رقم فعلی خواهد شد.

باقری با تاکید بر اینکه بهتر است صاحبان موتورسیکلت های توقیفی و رسوبی از این فرصت مناسب برای ترخیص وسایط نقلیه خود استفاده کنند، تصریح کرد: اگر مالکان موتورسیکلت‌ها نسبت به ترخیص وسایط نقلیه خود در طی اجرای این طرح، اقدام نکنند در این صورت وسیله نقلیه توقیفی و رسوبی آنان به منزله موتورهای بلاصاحب خواهد بود.

رییس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان گفت: آن دسته از موتورسیکلت هایی که بنا به دستور مقامات قضایی، توقیف و به پارکینگ ها انتقال یافته اند مشمول این طرح نخواهند بود.

باقری افزود: موتورسیکلت هایی که از سال 90 تا پایان سال 98 از سوی پلیس توقیف و به پارکینگ ها منتقل شده‌اند مشمول طرح تسهیل ترخیص هستند می‌توانند همه روزه در ساعت کاری به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و نسبت به ارایه مدارک لازم اقدام کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس طرح مذکور، ترخیص موتورسیکلت های رسوبی برابر نرخ های مصوب سال 94 هیات دولت خواهد بود و از طرفی نیز جریمه 2 برابری شامل بخشودگی شده و در واقع اصل جریمه اخذ خواهد شد و همچنین تقسیط یکساله جرایم برای مالکان یا متصرفان موتورسیکلت ها نیز امکانپذیر است.

باقری، همچنین به موتورسیکلت سواران متخلف هشدار داد که به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند باشند که در غیر این صورت پلیس راهور زنجان با افراد خاطی بدون هیچ اغماضی و بر اساس قانون و ضوابط، رفتار کرده و موتورسیکلت آنان نیز توقیف و به پارکینگ انتقال خواهد یافت.

وی با بیان اینکه رانندگان هرنوع وسیله نقلیه اعم از موتوری و غیرموتوری ازجمله اتومبیل، موتورسیکلت و دوچرخه، ملزم به رعایت قوانین رانندگی هستند، تصریح کرد: متاسفانه برخی راکبین و ترک نشینان، نسبت به استفاده از کلاه ایمنی بی تفاوت هستند که پلیس نیز در صورت مشاهده بر حسب وظیفه و در راستای اجرای قانون و مقررات با آنان برخورد خواهد کرد.

باقری افزود: برخی موتورسواران نیز نسبت به نقص سیستم روشنایی موتورسیکلت های در اختیار بی توجه هستند که این کار به حتم خطرات زیادی را برای خود آنان، ترک نشینان و دیگر افراد عبوری از مسیر دارد.

*س_برچسب‌ها_س*