سه‌شنبه 17 مهر 1403

روزانه 300 هزار ماسک از خراسان شمالی به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روزانه 300 هزار ماسک از خراسان شمالی به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود

بجنور - ایرنا - نماینده تولید کنندگان ماسک خراسان شمالی اعلام کرد: از 500 هزار عدد ماسک تولیدی این استان، با مجوز ستاد مدیریت کرونا روزانه 300 هزار ماسک مازاد بر نیاز استان به دیگر نقاط کشور ارسال می‌شود.

وحید جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون توان تولید ماسک در واحدهای تولیدی خراسان شمالی به روزانه 500 هزار ماسک رسیده است که بر اساس تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا، در روز 150 تا 200 هزار عدد آن با قیمت 9 هزار ریال در استان توزیع می شود و در مقابل تولیدکنندگان اجازه یافته اند بقیه تولیدات خود را در دیگر استانها به فروش برسانند.

وی افزود: با توجه به درخواست کاهش قیمت عرضه ماسک از سوی استانداری خراسان شمالی که با هدف حمایت از شهروندان این استان صورت گرفت، تولید کنندگان با افزایش تولید، حداقل سود را برای خود در نظر گرفتند که در نشستی با حضور استاندار، مقرر شد تا پارچه یارانه ای تولید ماسک در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد که نخستین بخش از این پارچه ها نیز به دست تولید کنندگان رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون خط فروش اینترنتی ماسک نیز باز شده است، افزود: تا قبل از این هر فرد می توانست روزانه تنها 50 عدد ماسک خریداری کند اما اکنون سقف فروش اینترنتی برداشته شده است.

جعفری اظهار داشت: 2 روز پیش 480 هزار عدد ماسک سه لایه استاندارد با نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به شرکت توزیع تحویل و در داروخانه های استان توزیع شد و هم اکنون در همه نقاط دور و نزدیک شهری و روستایی استان ماسک 900 تومانی در دسترس متقاضیان است.

اندازه ماسک ها کوچک نشده است

نماینده تولید کنندگان ماسک خراسان شمالی با اشاره به خبری در فضای مجازی مبنی بر تغییر اندازه ماسک، برای جبران کاهش قیمت آن، این مطلب را کاملا بی اساس دانست و گفت: دستگاه های تولید ماسک تمام خودکار است و به هیچ وجه نمی توان اندازه ماسک تولیدی را در آن دستکاری کرده و تغییر داد.

جعفری افزود: البته قبل از کاهش قیمت و در رایزنی های صورت گرفته، پیش از انجام این کار، این موضوع و انتشار شایعاتی از این دست در فضای مجازی پیش بینی شده بود و انتظار آن است که مردم به این شایعات توجه نکنند.

برای نخستین بار در کشور توزیع ماسک زیر قیمت مصوب و به بهای 9 هزار ریال از دیروز در خراسان شمالی آغاز شده است و سهمیه ماسک هر شهرستان باید توسط تولید کنندگان و توزیع کنندگان هر سه روز یک بار تهیه و تحویل داده شود.

بر اساس مصوبه مدیریت استانی کرونا تولید کنندگان ماسک در خراسان شمالی باید روزانه 150 تا 200 هزار عدد از این کالا را برای تامین نیاز شهروندان با قیمت 9 هزار ریال در استان توزیع کنند و البته می توانند مازاد تولیدات خود را با بهای مصوب کشوری (13 هزار ریال) به دیگر استان ها ارسال کنند.

استان خراسان شمالی از اوایل مردادماه وارد وضعیت قرمز شیوع کرونا شده که این وضعیت همچنان پایدار است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*