یک‌شنبه 8 مهر 1403

روسیه: آمریکا به پایگاهی برای ارسال سلاح تبدیل شده

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
روسیه: آمریکا به پایگاهی برای ارسال سلاح تبدیل شده

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که در پشت پرده نشست سازمان سازمان ملل صحبت ها پیرامون تبدیل آمریکا به پایگاهی برای ارسال سلاح در جریان بوده است.

«ماریا زاخارووا» در واکنش به کمک های مالی و نظامی آمریکا به کی یف تصریح کرد که آمریکا به پایگاهی برای ارسال سلاح تبدیل شده است.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در این هفته از ارسال یک محموله جدید نظامی به ارزش 375 میلیون دلار به اوکراین خبر داد و تصریح کرد که قصد دارد بمب های هدایت شونده دوربرد را نیز به کی یف ارسال کند.

خبر مرتبط سفر یک مقام بلندپایه روسیه به تهران

دولت روسیه اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور قرار است روز دوشنبه به تهران سفر کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در همین ارتباط افزود: این بسته شامل مهمات خوشه ای و موشک های «هیمارس» است.

مسکو بارها اعلام کرده است که کمک های نظامی غرب به اوکراین پیامد خوبی ندارد و تنها درگیری ها را طولانی تر می کند.

گزارش ها حاکی از آن است که دانمارک نیز در این میان بر اساس توافقات انجام شده با کی یف قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی 628.8 میلیون دلار به اوکراین کمک کند که 434.2 میلیون دلار از این مبلغ از دارایی های مسدود شده روسیه تامین شده است.

خبر مرتبط خط‌ونشان کرملین برای کشورهای غربی / ارائه قریب‌الوقوع دکترین هسته‌ای جدید روسیه

سخنگوی کاخ کرملین ضمن هشدار درباره تندروی کشورهای غربی در جنگ اوکراین، اعلام کرد که به زودی دکترین هسته‌ای تجدیدنظر شده روسیه به طور رسمی ارائه خواهد شد.

منابع خبری روسی گزارش داده اند که به رغم همه این کمک های مالی و نظامی از سمت غرب، کی یف روزانه تلفات مالی و نظامی سنگینی را در مناطق درگیر جنگ با روسیه متحمل می شود.

آمارها حاکی از آن است که ارتش روسیه امروز به مواضع نیروهای مسلح اوکراین در 17 شهرک در منطقه «کورسک» حمله کرده است. از آغاز درگیری ها و حملات در این منطقه تا کنون بیش از 18 هزار سرباز اوکراینی کشته شده اند.

وزارت دفاع روسیه نیز همچنین اعلام کرد تنها در شبانه روز گذشته سامانه پدافندی این کشور موفق شده 172 پهپاد اوکراینی را رهگیری و سرنگون سازد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

روسیه: آمریکا به پایگاهی برای ارسال سلاح تبدیل شده 2
روسیه: آمریکا به پایگاهی برای ارسال سلاح تبدیل شده 3