چهارشنبه 13 تیر 1403

روسیه شهروندان این کشور را تحریم کرد / این 99 نفر اجازه ورود به روسیه را ندارند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
روسیه شهروندان این کشور را تحریم کرد / این 99 نفر اجازه ورود به روسیه را ندارند

اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه از ممنوعیت ورود 99 شهروند کانادا به خاک این کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور با اتخاذ تصمیمی متقابل، تعدادی از شهروندان کانادایی را از ورود به خاک روسیه منع می کند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است که 99 شهروند کانادایی که فعالانه در پیشبرد رویکرد روسیه هراسی نقش دارند، از ورود به خاک روسیه منع شده اند.

این در حالیست که وزارت خارجه روسیه پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود در پاسخ به دور دیگری از تحریم های کانادا علیه مسکو، روسیه نیز از ورود 26 مقام ارشد و شهروند کانادایی به خاک خود ممانعت به عمل خواهد آورد.

خبر مرتبط ریاست دوره ای شورای امنیت به روسیه رسید

اقتصادنیوز: روسیه یکی از 5 عضو دائم و دارای حق وتوی شورای امنیت ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (جولای) بر عهده دارد.

بر این اساس، همسر «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا و همچنین مقامات بلند پایه نظامی این کشور از جمله افرادی هستند که طبق این فرمان ورودشان به خاک روسیه ممنوع شده بودند.

گفتنی است کانادا همراستا با آمریکا و دیگر هم پیمانان غربی در «گروه - 7» و همچنین اروپایی‌ها، تحریم هایی متعدد را علیه روسیه به بهانه عملیات نظامی مسکو در اوکراین اعمال کردند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
روسیه شهروندان این کشور را تحریم کرد / این 99 نفر اجازه ورود به روسیه را ندارند 2