جمعه 14 اردیبهشت 1403

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ + عکس

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ + عکس

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس هم اکنون به محدوده 2.170.000 رسیده و انتظار داریم از همین محدوده حمایت شده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و 256 هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش بیش از دو درصدی، به عدد دو میلیون و 208 هزار واحد رسید تا هفته‌ای منفی و کاهشی در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل هم اکنون به حمایت مهم محدوده 2.170.000 رسیده و انتظار داریم از همین محدوده حمایت شده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند. البته احتمال اصلاح زمانی نیز دور از انتظار نیست.

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما بیشتر از شاخص کل کاهش یافت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد 748 هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود 3.3 درصدی، در پایان هفته در تراز 723 هزار واحد متوقف شد.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده 700.000 واحد است که انتظار داریم روند صعودی خود را از این محدوده شروع ادامه دهد.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ + عکس 2
روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ + عکس 3