یک‌شنبه 15 مهر 1403

رونمایی معاون اقتصادی استاندار از برنامه توسعه ای کهگیلویه و بویراحمد / قلم خبرنگاران محدود نمی‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رونمایی معاون اقتصادی استاندار از برنامه توسعه ای کهگیلویه و بویراحمد / قلم خبرنگاران محدود نمی‌شود

نشست خبری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و در این نشست به ارائه برنامه توسعه ای کهگیلویه و بویراحمد اشاره شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست با خبرنگاران که با حضور معاون اقتصادی استاندار برگزار شد گفت: خبرنگاران استان در همه بحران ها و مشکلات استان همراهی و همدلی بی نظیری دارند، این موضوع نشان می دهد خبرنگاران استان درک درستی از شرایط جامعه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گفت: یکی از دلایل وجود آرامش در استان اصحاب رسانه است که جهت دهی درست و صحیحی دارند، ما قلم خبرنگاران را محدود نمی کنیم و نقد صحیح باید اولویت های رسانه ها باشد، موقعیت شناس و زمان شناس هستند. وی گفت: خبرنگاران یکی از دلایل اصلی آرامشی است که در موارد مختلف در استان اجرا می شود، در بحث مسکن، مسایل معیشتی شرمنده خبرنگاران هستیم و در این زمینه به کمک مسولان استان نیاز داریم. عسکری معاون اقتصادی استاندار نیز در این نشست گفت: کهگیلویه و بویراحمد امانتی در دست ما و خبرنگاران است، توسعه استان مرهون زحمات زیاد است، باید شرایط را ارتقا دهیم و بتوانیم این امانت را به نسل و گروه بعد تحویل دهیم. وی گفت: استان مسیرهایی را طی کرده است، اگر کشتی توسعه بتواند مسیر خوبی را طی کند فرزندان ما در کشتی بهتری می نشینند و اگر موفق نشویم کشتی آینده قابل قبول نخواهد بود، عسکری عنوان کرد: یگانگی پیوستگی و اتحادی باید باید بین خبرنگاران و مسولان وجود داشته باشد، شفافیتی که خبرنگاران ایجاد می‌کند می تواند به توسعه استان کمک کند. وی افزود: یک برنامه توسعه را در استان شروع کردیم و در چهار سال آینده تراز کهگیلویه و بویراحمد به یک سطح بسیار قابل قبول تری نسبت به بقیه استان ها رقم خواهیم زد، به حمایت و همراهی خبرنگاران نیاز داریم. وی بیان کرد: هیچ چیزی خارج از رفتار ما توسعه را رقم نمی زند، توسعه کهگیلویه و بویراحمد یک موضوعی است که در کنار توسعه استان فارس قرار میگیرد، اصفهان و فارس پر شتاب در حال حرکت است مسائل حاشیه ای کمتری وجود دارد گاهی مسائل در استان به عنوان مانع حرکت می‌کنند. کیانی گفت: برای سرمایه گذاری در استان به جد مشکلاتی داریم، با فرهنگ سازی و برداشتن موانع باید سرمایه گذار را وارد استان کنیم. وی افزود: موانع از سالهای سال مانده است، گاها خود مردم مانع حضور سرمایه گذار می شوند و این یکی از موانع جدی سرمایه گذاری در استان است. عسکری در خصوص منطقه آزاد شدن گچساران گفت: ما باید یک سازمان مسول داشته باشیم که زیرساخت ها را فراهم کند، اعتبارات استانداری جاری است و نمی تواند ورود کند، سراغ ایمیدرو رفتیم مکاتباتی انجام شده است و تا کنون موافق نکرده اند در حالی که اکنون در فارس منطقه لامر زیر نظر ایمیدرو است. وی گفت: این مساله توسط استاندار نیز به صورت حضوری پیگیری شد، مکاتبات موجود است اما موافقت نمی کنند، اگر بپذیرند 10 هزار میلیارد تومان باید هزینه کنند. عسکری عنوان کرد: جمع بیکاری و تورم یک شاخص بسیار بدی است اما داریم تلاش می کنیم خارج شویم، این موضوع زمان بر است و یک باره نمی تواند رخ دهد هر پیشنهادی باشد مشتاقانه تلاش می کنیم. صالحی تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعزیرات دستگاه نظارتی نیست و محل رسیدگی و صدور رای است، می تواند گشت های مشترک ایجاد کند و کوتاهی نیز نشده است. وی گفت: یک قانون آمد و به صمت واگذار شد مقداری زیرساخت ها ایجاد شد نسبت به استان های دیگر نظارت های بسیار خوبی است، اکنون ورودی پرونده ها دو برابر سال گذشته است. صالحی گفت: هر جایی که لازم بود برخوردهای لازم انجام شده است. انتهای پیام /