پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

رویترز: ایران می توانست زودتر به گل برسد / جهانبخش از ابتدا تا انتها درخشید

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رویترز: ایران می توانست زودتر به گل برسد / جهانبخش از ابتدا تا انتها درخشید

خبرگزاری رویترز به پیروزی ایران مقابل عراق در دور هفتم بازی های مرحله سوم جام جهانی 2022 و صعود تیم ملی کشورمان به این مسابقات واکنش نشان داد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز در خصوص پیروزی یک بر صفر امشب (پنجشنبه) ایران برابر عراق در ورزشگاه آزادی که صعود ملی‌پوشان کشورمان به جام جهانی 2022 را در فاصله سه دور مانده به پایان مرحله سوم انتخابی قاره آسیا مسجل کرد نوشت: ایرانِ دراگان اسکوچیچ با گلی که مهدی طارمی زد، عراق را یک بر صفر شکست داد و اولین تیم آسیایی راه یافته به جام جهانی شد. طارمی، بازیکنی که بازی‌های ماه نوامبر سال گذشته تیم ملی را به خاطر اختلاف با اسکوچیچ از دست داده بود، سه دقیقه پس از آغاز نیمه دوم تنها گل بازی را زد تا ایران را به صدر جدول گروه A برگرداند و جواز حضور در جام جهانی را برای این تیم مسجل کند. این پیروزی به معنای سومین حضور متوالی ایران در جام جهانی پس از حضور در جام‌های جهانی برزیل و روسیه و مجموعاً ششمین حضور این تیم در جام‌های جهانی است.

صعود ایران به جام جهانی مثل آب خوردن؛ سریع، راحت، مطمئن!/ طارمی حرف اسکوچیچ را گوش کرد! + فیلم

رویترز در ادامه می‌نویسد: ایرانی‌ها باید زودتر هم به گل می‌رسیدند زمانی که قلی‌زاده با پاسی از علیرضا جهانبخش فرار کرد اما فهد طالب دروازه‌بان عراق مانع گلزنی مهاجم شارلوا شد. با این حال این اتفاق سه دقیقه پس از شروع نیمه دوم رخ داد و ایران پیش افتاد. این بار هم پاس عمقی جهانبخش که مدافع عراقی‌ها احمد ابراهیم نتوانست جلوی آن را بگیرد، مهاجم پورتو را در موقعیت گلزنی قرار داد. جهانبخش که از ابتدا تا انتهای مسابقه درخشان ظاهر شد، خودش می‌توانست گل دوم ایران را در دقیقه 64 به ثمر برساند. کنعانی‌زادگان و قدوس هم دیگر بازیکنانی بودند که می‌توانستند برای ایران گلزنی کنند.

واکنش صفحات AFC و لیگ قهرمانان اروپا به صعود ایران به جام جهانی / کاریکاتور جالب فیفا از 4 ایرانی + عکس