شنبه 29 اردیبهشت 1403

رویداد طراحی لباس هواداری تیم ملی فوتبال در جام جهانی برگزار میشود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
رویداد طراحی لباس هواداری تیم ملی فوتبال در جام جهانی برگزار میشود

دبیر کارگروه مد و لباس، با بیان اینکه رویداد طراحی لباس هواداری تیم ملی فوتبال به صورت کاور برای زنان و تیشرت برای مردان برگزار خواهد شد، گفت: دبیرخانه طراحی لباس و کاور هواداران تیم ملی ایران در جام جهانی به طراحان گیلانی جهت انتشار فراخوان سراسری سپرده شده است.

سید مجید امامی در دیدار با فعالان حوزه مد و لباس استان گیلان، با تاکید بر لزوم طراحی لباس مطابق با زیست عفیفانه جامعه ایرانی - اسلامی، اظهار کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان لباس در کشور دو میلیارد تومان سرمایه در گردش اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان پوشاک باید با طراحان حوزه مد و لباس پیوند داشته باشند، افزود: طراحی لباس برای بانوان، مشاغل، کودک و نوجوان از اولویت های کارگروه مد و لباس کشور است. تقویت تولید چادر داخلی نیز در سطح درجه یک و عالی در دستور کار قرار دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی، با اشاره به ارتباط هنر طراحی مد و لباس با فرهنگ و اقتصاد، عنوان کرد: متاسفانه رواج بی حجابی و پوشش های نامتعارف آسیب های اجتماعی فراوانی را به دنبال داشته است.

وی شوی زنده لباس را در فرهنگ ایرانی - اسلامی غیر قابل قبول دانست و بیان کرد: می توانیم در حوزه عکاسی مدلینگ مطابق با معیارهای جامعه اسلامی کار کنیم و برای معرفی مد و لباس خلاقیت داشته باشیم.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور، با تاکید بر لزوم طراحی نظام سایزبندی لباس برای ایرانیان، عنوان کرد: مسئله مد و لباس نیازمند برخورد علمی و کارشناسانه است و نباید فقط از جنبه تجاری ورود داشته باشیم.

وی شناسه «شیما» را نشانی یکپارچه برای الگوهای بومی و ملی طراحی لباس دانست و گفت: لباس از پرمصرف ت رین کالاها در سبد فرهنگی و اقتصادی خانوار است و لذا باید زمینه دسترسی ایرانی ها به لباس ها زیبا، عفیفانه و ارزان قیمت را فراهم کنیم. در این راستا سلامت محور مد و لباس را نیز مد نظر قرار دادیم، زیرا نوع پارچه و دوخت و طراحی لباس باید به سلامت روحی و جسمی کمک کند.

امامی، از برگزاری ماهانه نمایشگاه ها و گالری های مد و لباس در تهران خبر داد و اضافه کرد: در راستای احیای لباس سنتی گیلان می توانیم میزبان ایده های طراحان گیلان به صورت یک مجموعه 60 تایی در گالری تهران باشیم. همچنین باید رویدادهای هنری مرتبط با مد و لباس به صورت فصلی در گیلان برگزار شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی، با بیان اینکه رویداد طراحی لباس هواداری تیم ملی فوتبال به صورت کاور برای زنان و تیشرت برای مردان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این رویداد که با همکاری فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود بسیار هویت بخش است.

وی با اشاره به سبقه فرهنگی و ورزشی گیلان، یادآور شد: دبیرخانه طراحی لباس و کاور هواداران تیم ملی ایران در جام جهانی به طراحان گیلانی جهت انتشار فراخوان سراسری سپرده شده است.

انتهای پیام