چهارشنبه 6 تیر 1403

رژیم صهیونیستی و آمریکا بازنده بزرگ میدان غزه

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
رژیم صهیونیستی و آمریکا بازنده بزرگ میدان غزه

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، ناصر کنعانی روز یکشنبه - 20 خرداد - در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید غزه با حضور خبرنگاران، مدیران رسانه‌ها، و فعالان حوزه فلسطین که در سالن همایش‌های بسیج رسانه برگزار شد، با اشاره به نقش آمریکا در تداوم جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با همه توانایی نظامی، نفوذ سیاسی خود در میدان نبرد ضد ملت فلسطین باخت و بازنده بزرگ این میدان نبرد علیه ملت غزه علاوه بر این رژیم غاصب، دولت آمریکا است.

وی تاکید کرد: اکنون مسئولیت ملت‌ها و دولت‌ها است که در کنار مواخذه و پیگیری بین المللی رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا را هم به عنوان حامی تمام عیار و بدون قید و شرط این رژیم مورد بازخواست قرار دهند.

رسانه‌های محور مقاومت ملت‌های دنیا را با ملت مظلوم فلسطین هم‌صدا کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: حامیان رژیم صهیونیستی به طور طبیعی باید پاسخگوی وجدان‌های بیدار جامعه جهانی، افکار عمومی دنیا و همچنین مراجع حقوقی و قضایی بین‌المللی باشند که چگونه از یک رژیم غاصب در مقابل ملت فلسطین حمایت کردند و چگونه در طول 8 ماه بیش از 40 هزار تن از ملت مظلوم فلسطین و شهروند فلسطینی را قتل عام و به خاک و خون کشیدند.

کنعانی در پاسخ به سوالی به اشاره به نقش رسانه‌های مستقل خاطرنشان کرد: آنچه به طور عام مشخص است این‌که رسانه‌های مستقل، رسانه‌های منطقه‌ای و محور مقاومت توانسته‌اند نقش اساسی، محوری و تعیین‌کننده در رساندن صدای مظلومیت ملت فلسطین و همچنین روایت‌گری واقعیات تلخ میدان فلسطین و نوار غزه ایفا کنند و عملا توانسته‌اند ملت‌های دنیا را با ملت مظلوم فلسطین همصدا و همداستان کنند. به شخصه معتقدم نقش رسانه تاکنون بسیار تعیین‌کننده و محوری بود.

در حمایت از غزه ملت‌های دنیا جلوتر از دولت‌ها عمل کردند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: ملت‌های دنیا جلوتر از دولت‌های دنیا عمل کردند. آنچه که می‌تواند رژیم سلطه را در مقابل دنیا به عنوان پاسخگوی جنایات قرار دهد، اراده و خواست ملت‌ها است و آنچه که می‌تواند ملت‌ها را در این میدان نگه دارد و همراه کند، تداوم نقش محوری و تعیین‌کننده رسانه است.

کنعانی خاطرنشان کرد: برای رسانه و مردم به عنوان دو جریان محوری در حمایت محوری و تعیین‌کننده از ملت فلسطین، نقشی تعیین‌کننده، اثرگذار و پایدار قائل هستیم. به عنوان عضو کوچکی از مجموعه دستگاه دیپلماسی از نقش همه رسانه‌های حامی فلسطین به ویژه رسانه‌هایی که در پویش رسانه‌ای ققنوس هم شرکت کردند تشکر می‌کنم. نشان دهنده این است که در میدان نبرد روایت‌ها و رسانه‌ها، مسئولانه، متعهدانه، مسئولیت خودشان را درست تشخیص دادند و درست هم عمل کردند.

جریان مقاومت مقابل فشار نظام سلطه تسلیم نخواهد شد

کنعانی تصریح کرد: حمایت از ملت مظلوم فلسطین امروز یک مسئولیت جهانی است و محور مقاومت و جریان‌های مقاومت در منطقه به نیابت از ملت‌های خود نشان دادند که در حمایت موثر از ملت مظلوم فلسطین عزمی جدی و اراده آهنین دارند و در مقابل فشار نظام سلطه تسلیم نخواهند شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طبیعی است که حمایت جریان‌های مقاومت در منطقه به نیابت از ملت‌ها و ملت‌های منطقه از ملت فلسطین، اثرات پایدار، موثر و تعیین کننده بر میدان نبرد در نوار غزه و در سرزمین های فلسطینی خواهد داشت و حتما این حمایت‌ها، مهم، اثرگذار و در افزایش توان ایستادگی و پایداری ملت فلسطین بسیار تعیین کننده خواهد بود.