یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

رکوردشکن به دوومیدانی بازگشت / پایان سال ورزشی ایران با درخشش مریم طوسی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
رکوردشکن به دوومیدانی بازگشت / پایان سال ورزشی ایران با درخشش مریم طوسی

مریم طوسی بعد از 11 سال در عین ناباوری و سن 34 سالگی رکورد 200 متر ایران را شکست و قهرمان شد.

به گزارش ورزش سه؛ دارنده دو مدال طلای 400 متر داخل سالن آسیا که با هزینه شخصی و رعایت کامل قوانین فدراسیون دو و میدانی ایران و پوشش اسلامی در رقابتهای جایزه بزرگ 2024 آفریقای جنوبی به میزبانی شهر پرتوریای این کشور با عنوان کانتینتال تور حضور یافته است، موفق شد در مسابقه های 200 و 100 متر به مقام قهرمانی برسد.

در رقابتهای دو و میدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی که مورد تأیید فدراسیون جهانی این رشته ورزشی قرار دارد مریم طوسی موفق شد بعد از 11 سال و هشت ماه و 17 روز رکورد ملی 200 متر فضای باز ایران را که به خودش اختصاص داشت 9 صدم ثانیه ارتقا دهد.

جالب اینکه مریم طوسی که ابتدا در 200 متر موفق شد رکورد ملی خود را بشکند، تصمیم گرفت بعد از یک ساعت با رقیبان دیگر کشورها در رقابت صد متر هم مسابقه دهد و جالب اینکه موفق شد با ثبت رکورد قابل قبول 11 ثانیه و شصت صدم به مقام قهرمانی در این ماده هم دست یابد.

او که برای حضور در دیگر مسابقه جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در تاریخ نهم فروردین 1403 همچنان در این کشور خواهد ماند در گفت و گوی اختصاصی با ورزش سه گفت: خیلی خوشحالم که بعد از 11 سال توانستم رکورد ملی خودم را بشکنم. بی نهایت خوشحالم که بعد از سالها دوری توانستم ثابت کنم که هیچ کاری و در هیچ سنی نشد ندارد.

مریم طوسی که مصمم برای رسیدن به المپیک پاریس است، افزود: یک سال است در آمریکا با هزینه ی شخصی که از کار کردن و برگزاری کلاسهای آموزشی تأمین می شود، زیر نظر "جنتری بردلی" تمرین می کنم، از سال 2018 تا 2023 در فضای باز مسابقه رسمی نداده و دو سال هم بطور کامل ورزش حرفه ای را کنار گذاشته بودم. بیست و هفتم اسفند تولد مادرم بود و بیست و هشتم توانستم رکورد جدید 200 متر زنان ایران را به ثبت برسانم، این رکورد را به عنوان کادوی تولد به مادرم هدیه می کنم. پدر و مادرم همیشه مثل کوه پشتیبان من بوده اند و از همین جا آنها برایشان قلبم را می‌فرستم.

نکته جالب اینکه مریم طوسی با رکورد جدید 200 متر خود که روز گذشته در آفریقای جنوبی ثبت کرد می توانست در بازیهای آسیایی 2022 هانگژو که بخاطر کرونا با یکسال تأخیر در سال 2023 برگزار شد به مدال برنز این ماده دست پیدا کند.

مریم طوسی قصد دارد با حضور در رقابتهای معتبر مورد تأیید فدراسیون جهانی دو و میدانی و رسیدن به حد نصاب 22 ثانیه و 57 صدم بتواند سهمیه ماده 200 متر المپیک پاریس را برای ایران کسب کند.

پوریا تابان

رکوردشکن به دوومیدانی بازگشت / پایان سال ورزشی ایران با درخشش مریم طوسی 2
رکوردشکن به دوومیدانی بازگشت / پایان سال ورزشی ایران با درخشش مریم طوسی 3