دوشنبه 16 مهر 1403

رکورد عجیب بعد از 24 سال / هیچ تیمی 9 امتیازی نشد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رکورد عجیب بعد از 24 سال / هیچ تیمی 9 امتیازی نشد

ناکامی تیم‌های بزرگ در کسب 9 امتیاز کامل دور گروهی از اتفاقات منحصر به فرد جام جهانی 2022 قطر بود که بعد از 24 سال ثبت شد.

دور گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال با صعود تیم‌های هلند، سنگال، آمریکا، انگلیس، آرژانتین، لهستان، اسپانیا، ژاپن، فرانسه، استرالیا، کرواسی، مراکس، برزیل، سوئیس، پرتغال و کره‌جنوبی به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها به پایان رسید. در این دور شگفتی‌ها و آمار‌های جذابی ثبت شد که می‌تواند در ادوار جام جهانی منحصر به فرد باشد.

یکی از این آمار‌ها ناکامی تیم‌های بزرگ در کسب 9 امتیاز کامل دور گروهی بود اتفاقی که از سال 1998 بی‌سابقه بوده است.

در این دوره تیم ملی هلند از گروه اول با هفت امتیاز، انگلیس از گروه دوم با 7 امتیاز، آرژانتین از گروه سوم با 6 امتیاز، فرانسه از گروه چهارم با 6 امتیاز، ژاپن با 6 امتیاز در گروه پنجم، مراکش با هفت امتیاز در گروه ششم، برزیل با 6 امتیاز در گروه هفتم و پرتغال با 6 امتیاز در گروه هشتم به عنوان تیم‌های نخست صعود کردند.

ناکامی تیم‌های بزرگ در کسب 9 امتیاز در حالی است که در جام جهانی 1998 تیم ملی فرانسه و آرژانتین امتیاز کامل کسب کرده بودند و در جام جهانی 2002 نیز اسپانیا و برزیل به این مهم رسیدند. در جام جهانی 2006 آلمان، پرتغال، برزیل و اسپانیا تیم‌های 9 امتیاز بودند و در سال 2010 هلند و آرژانتین تمام مسابقات دور گروهی را با پیروزی به پایان رساندند.

در جام جهانی 2014 برزیل هلند، کلمبیا، آرژانتین و بلژیک تیم‌های 9 امتیازی لقب گرفتند و تیم اروگوئه، کرواسی و بلژیک در جام جهانی روسیه امتیازات کامل دور گروهی را کسب کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال